Wartość rynku rozpoznawania obrazów wzrośnie do 4,5 mld dolarów

Autor: dlahandlu.pl 4 października 2013 12:15

Technologia rozpoznawania obrazu Recognize.im, (w skrócie IR - od image recognition), oferowana przez iTraff Technology, daje dostęp do większej ilości informacji o produkcie. Wystarczy jedynie zdjęcie przedmiotu, który nas zainteresował, by na ekranie smartfona, czy innego urządzenia pojawił się komplet potrzebnych informacji. Już teraz szacuje się, że wartość rynku rozpoznawania obrazów wyniesie w przyszłym roku prawie 4 i pół biliona dolarów.

Technologia rozpoznawania obrazu Recognize.im pozwala minimalizować koszty, ponieważ nie wymaga produkowania różnych typów materiałów reklamowych - tych z QR kodem i takich bez. W przypadku technologii rozpoznawania obrazu, QR kod nie zabiera cennej powierzchni reklamowej. 

- Przewidujemy, że coraz więcej firm będzie chciało wykorzystywać możliwości, jakie niesie ze sobą technologia rozpoznawania obrazu - mówi Arkadiusz Skuza, założyciel i CEO iTraff Technology. - Zdecydowanie bardziej naturalne wydaje się sfotografowanie obrazu przedmiotu, który nas zainteresował, jeśli wiemy, że pod nim kryją się interaktywne niespodzianki, jak na przykład przeniesienie nas bezpośrednio do sklepu, który pozwoli nam ten produkt kupić, interaktywna reklama czy więcej informacji o obiekcie, który wzbudził nasze zainteresowanie w czasie spaceru - podkreśla Arkadiusz Skuza. - Przykłady największych światowych marek, takich jak Maybelline, Nike, Coca Cola czy Macy's pokazują tendencję do odchodzenia firm od QR kodów na rzecz technologii rozpoznawania obrazu. 

Technologia rozpoznawania obrazu daje możliwość zeskanowania obrazu, który go zainteresuje i po chwili otrzyma nie tylko podstawowe informacje na jego temat, ale także dowie się o promocjach czy możliwościach wykorzystania danej rzeczy. Jak wynika z badania NPD DisplaySearch*, już teraz 82 procent posiadaczy smartfonów na świecie deklaruje, że przynajmniej od czasu do czasu, korzysta ze smartfona podczas oglądania telewizji. - Takie naturalne interakcje zwiększają skuteczność reklam, ponieważ zwiększają konwersję kampanii nawet o 30% - wyjaśnia Skuza.

Wg raportu agencji MEC, w 2012 roku blisko 7 proc. Polaków miało w telefonie skaner QR kodów, a 5 proc. użyło go choć raz. MEC przeanalizował ponad 7 tysięcy reklam w ponad kilkuset tytułach prasowych, które ukazały się w 2012 roku właśnie pod kątem wykorzystania w nich QR kodów. Tylko 4 proc.analizowanych reklam prasowych zawierało QR kody.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    4,98

  • Min

    2,25

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8910

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.