WDX wyposażyło centrum dystrybucyjne dla marki Lancerto

Autor: dlahandlu.pl 29 września 2015 11:58

WDX S.A., spółka notowana na warszawskiej giełdzie ukończyła kontrakt wyposażenia centrum dystrybucyjnego dla modowej marki LANĈERTO. To kolejny po spółkach Amazon i Merlin.pl klient WDX z sektora e-commerce.

LANĈERTO to ogólnopolska firma zajmująca się projektowaniem, szyciem i dystrybucją odzieży męskiej - przede wszystkim garniturów. Spółka z Łańcuta ma 35 własnych salonów na terenie całej Polski. W czwartym kwartale 2015 roku sieć zamierza otworzyć swój sklep internetowy. Na jego potrzeby LANĈERTO ukończyło centrum dystrybucyjne o powierzchni 4 tys. mkw. i możliwości przechowania 50 tys. zestawów, w tym samym momencie.

Główną osią innowacji jest system przenośników, który pozwala na transport 500-1000 szt. wieszaków garniturowych w ciągu godziny. Pracownicy LANĈERTO mogą samodzielnie,
z pominięciem schodów, transportować produkty w dowolne miejsce magazynu. Pierwsza linia służy do transportu towaru przywiezionego od producenta i jego przeniesienia z poziomu 0 na 1. Druga linia funkcjonuje odwrotnie.

– W ramach projektu stworzyliśmy specjalnie zaprojektowaną antresolę na poziomie 1, która umożliwia zmagazynowanie dwukrotnie większej liczby produktów w stosunku do tradycyjnych rozwiązań logistycznych opartych na pojedynczym-zerowym poziomie. Ponadto przygotowaliśmy i wdrożyliśmy strefy kompletacji przyjęć i wysyłek, które dodatkowo usprawnią pracę i pozwolą istotnie zaoszczędzić pozostałą przestrzeń – powiedział Marek Skrzeczyński, prezes zarządu WDX S.A.

W ciągu ostatniego roku firma współpracowała z Merlin.pl oraz Amazonem (obecnie trwa realizacja kolejnego kontraktu na dostawy wózków widłowych do centrum dystrybucyjnego we Wrocławiu).
W poprzednich latach spółka wyposażała magazyny m.in. dla Księgarni Online Matras.pl.

Według raportu „European B2C e-Commerce Report 2014”, średnie roczne wydatki e-konsumentów w Europie to 1 376 euro (np. w Wielkiej Brytanii wynoszą one 2 613 euro, a w Szwajcarii 1 789 euro), podczas gdy w Polsce to 535 euro. Na świecie przeciętny e-klient rocznie wydaje 857 euro.

W I półroczu przychody ze sprzedaży WDX przekroczyły 60 mln zł i wzrosły o 32 proc. do stosunku do ubiegłego roku. WDX wypracował w tym okresie 2,4 mln zł zysku, osiągając dynamikę na poziomie 55% r/r. To rezultat nowych kontraktów, jak i realizacji dużych zamówień dla takich podmiotów jak InterCars, czy IKEA. Spółce sprzyja rosnący rynek magazynowy w Polsce. W I półroczu popyt na nowe powierzchnie magazynowe wyniósł 1,3 mln m2, z czego aż 0,8 mln m2 to zawarte nowe umowy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,49

  • Śr

    2,59

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9628

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane