We Wrocławiu dwa razy więcej powierzchni galerii handlowych niż w Paryżu

Autor: dlahandlu.pl, za kresy.pl 18 października 2017 12:16

Po otwarciu galerii Wroclavia, na 1000 mieszkańców Wrocławia przypada już blisko 900 mkw. powierzchni galerii handlowych. Dla porównania średnia dla Paryża i Wiednia to 400 mkw., a Londynu nieco ponad 200 mkw. – informuje serwis kresy.pl, za Radio Wrocław.

Przypomnijmy, że Galeria Wroclavia, którą wybudowano na miejscu dawnego dworca PKS, mająca ponad 60 tys. mkw powierzchni, rusza właśnie dzisiaj. W związku z tym, Galeria do 29 października organizuje atrakcje dla odwiedzających. Pierwsze dni poświęcone będą modzie, tematom urodowym, sportowym, rozrywkowym oraz kulinarnym.

We Wroclavii znalazły się sklepy marek nieobecnych dotąd w mieście, takich jak: Forever 21, Steve Madden, Lacoste, Loft37, Estée Lauder, Okaidi, U.S. Polo Assn., czy Petit Bateau. Odwiedzający centrum klienci będą mogli skorzystać z oferty innych sklepów znajdujących się w portfolio grupy Inditex (Zara, Zara Home, Pull & Bear, Bershka, Oysho, Massimo Dutti oraz Stadivarius), a także grupy LPP (Reserved, Mohito, House, Cropp i Sinsay) oraz H&M, New Look, Peek & Cloppenburg, Guess. Na odwiedzających Wroclavię czekać będzie również unikalna oferta gastronomiczno-rozrywkowa: ok. 30 wrocławskich i sieciowych kawiarni oraz restauracji, kino Cinema City, z salami VIP i pierwszą we Wrocławiu salą z technologią IMAX, klub fitness CityFit oraz sala zabaw Fikołki.

Pod koniec sierpnia we Wrocławiu oddano do użytku centrum handlowe Tarasy Grabiszyńskie o powierzchni 9 tys. mkw. Wówczas zasoby powierzchni centrów handlowych w aglomeracji wrocławskiej osiągnęły poziom 663 tys. mkw. Po tamtym otwarciu w stolicy Dolnego Śląska działało 19 wielkopowierzchniowych obiektów, a nasycenie wyniosło 822 mkw. na 1000 mieszkańców.

Zdaniem przedstawicieli konkurencyjnych centrów handlowych, tak wysokie nasycenie wymusi zmiany na wrocławskim rynku handlowym.

Zdaniem Ewy Kolondry, dyrektor Alei Bielany, obserwując tendencje, jakie obecnie panują na rynku możemy przypuszczać, że zbyt duże zagęszczenie centrów handlowych w ścisłym centrum miasta, spowoduje spadek odwiedzalności poszczególnych obiektów. Nadmierna saturacja rynku wymaga bowiem zmian. Wiele wskazuje na to, że w przyszłości we Wrocławiu postanie 4 liderów, w tym Aleja Bielany. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • gość 2017-10-19 11:41:14

    Jakie jest źródło danych tego nasycenia? Poza tym na Zachodzie zdecydowanie więcej sklepów jest otwartych przy ulicach handlowych, które nie wchodzą do statystyk a wpływają na poziom oferty w mieście.

  • gosc 2017-10-19 11:34:42

    W Galerii jest jeszcze sklep Uterque, również należący do grupy Inditex. Pierwszy we Wrocławiu a drugi w kraju.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,20

  • Śr

    2,96

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9961

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane