We Wrocławiu działa 19 centrów handlowych

Property News 25 sierpnia 2017 10:42

Po oddaniu do użytku centrum handlowego Tarasy Grabiszyńskie o powierzchni 9 tys. mkw., zasoby powierzchni centrów handlowych w aglomeracji wrocławskiej osiągnęły poziom 663 tys. mkw. Działa tam obecnie 19 wielkopowierzchniowych obiektów, a nasycenie wyniosło 822 mkw. na 1 000 mieszkańców.

Ostatnie cztery kwartały na wrocławskim rynku upłynęły w oczekiwaniu na ukończenie nowego centrum handlowego Wroclavia (64 tys. mkw.), którego otwarcie jest planowane na październik tego roku.

— Projekt wzbudza zainteresowanie swoją lokalizacją, rozwiązaniami funkcjonalnymi, w tym strefą gastronomiczno-wypoczynkową o wielkości ok. 4 tys. mkw., i zapowiadanym miksem najemców. To tu zadebiutują nowe na wrocławskim rynku marki, także z sektora „premium” takie, jak Uterque, Lacoste, Este Lauder, U.S. Polo Assn., Guess i Loft37, a także Goldi, Run Color, Forever21, Steve Madden i Okaidi — mówi Katarzyna Michnikowska, dyrektor w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.

We Wrocławiu brak jest nowych obiektów handlowych na zaawansowanym etapie przygotowań. W związku z przewidywanym wzrostem konkurencji po oddaniu Wroclavii, właściciele istniejących obiektów handlowych podjęli działania modernizacyjne, przeprowadzają remonty i odświeżają składy najemców, aby uatrakcyjnić ich ofertę.

Zmiany dokonują się w Arkadach Wrocławskich, gdzie remont objął sanitariaty, pasaże, systemy nawigacji i oświetlenia, zieleń, a także strefę gastronomiczną. W ostatnim czasie przedłużano także umowy z istniejącymi najemcami, dokonywano relokacji i powiększeń sklepów oraz otwierano nowe orginalne koncepty, takie jak Folkstar (polska sztuka ludowa), Yosh Concept (moda inspirowana kulturą Japonii) czy Pitbull West Coast (odzież sportowa i „uliczna”).

Także centrum handlowe Magnolia wzbogaciło swoją ofertę, zapraszając do współpracy Stwowarzyszenie Siemacha, które wspólnie z Gminą Wrocław i firmą AmRest na powrzechni 800 mkw. stworzyło „kreatywne podwórko” dla dzieci i młodzieży. W Galerii Dominikańskiej zadebiutowała natomiast nowa sieć gastronomiczna – Max Premium Burgers (370 mkw.), w Pasażu Grunwaldzkim sieć z art. biurowo-szkolnymi Carto Store (320 mkw.), a w Renomie pojawiły się nowe marki z sektora „premium” – Twinset, Lidia Kalita i Michael Cors.

Wśród zmieniających się wrocławskich centrów handlowych warto również wymienić Aleję Bielany. W wyniku rozbudowy, która zakończyła się w listopadzie 2015 roku, centrum może pochwalić się 145 tys. mkw. GLA, na której znajduje się 200 sklepów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane