We Wrocławiu działa 19 centrów handlowych

Property News 25 sierpnia 2017 10:42

Po oddaniu do użytku centrum handlowego Tarasy Grabiszyńskie o powierzchni 9 tys. mkw., zasoby powierzchni centrów handlowych w aglomeracji wrocławskiej osiągnęły poziom 663 tys. mkw. Działa tam obecnie 19 wielkopowierzchniowych obiektów, a nasycenie wyniosło 822 mkw. na 1 000 mieszkańców.

Ostatnie cztery kwartały na wrocławskim rynku upłynęły w oczekiwaniu na ukończenie nowego centrum handlowego Wroclavia (64 tys. mkw.), którego otwarcie jest planowane na październik tego roku.

— Projekt wzbudza zainteresowanie swoją lokalizacją, rozwiązaniami funkcjonalnymi, w tym strefą gastronomiczno-wypoczynkową o wielkości ok. 4 tys. mkw., i zapowiadanym miksem najemców. To tu zadebiutują nowe na wrocławskim rynku marki, także z sektora „premium” takie, jak Uterque, Lacoste, Este Lauder, U.S. Polo Assn., Guess i Loft37, a także Goldi, Run Color, Forever21, Steve Madden i Okaidi — mówi Katarzyna Michnikowska, dyrektor w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.

We Wrocławiu brak jest nowych obiektów handlowych na zaawansowanym etapie przygotowań. W związku z przewidywanym wzrostem konkurencji po oddaniu Wroclavii, właściciele istniejących obiektów handlowych podjęli działania modernizacyjne, przeprowadzają remonty i odświeżają składy najemców, aby uatrakcyjnić ich ofertę.

Zmiany dokonują się w Arkadach Wrocławskich, gdzie remont objął sanitariaty, pasaże, systemy nawigacji i oświetlenia, zieleń, a także strefę gastronomiczną. W ostatnim czasie przedłużano także umowy z istniejącymi najemcami, dokonywano relokacji i powiększeń sklepów oraz otwierano nowe orginalne koncepty, takie jak Folkstar (polska sztuka ludowa), Yosh Concept (moda inspirowana kulturą Japonii) czy Pitbull West Coast (odzież sportowa i „uliczna”).

Także centrum handlowe Magnolia wzbogaciło swoją ofertę, zapraszając do współpracy Stwowarzyszenie Siemacha, które wspólnie z Gminą Wrocław i firmą AmRest na powrzechni 800 mkw. stworzyło „kreatywne podwórko” dla dzieci i młodzieży. W Galerii Dominikańskiej zadebiutowała natomiast nowa sieć gastronomiczna – Max Premium Burgers (370 mkw.), w Pasażu Grunwaldzkim sieć z art. biurowo-szkolnymi Carto Store (320 mkw.), a w Renomie pojawiły się nowe marki z sektora „premium” – Twinset, Lidia Kalita i Michael Cors.

Wśród zmieniających się wrocławskich centrów handlowych warto również wymienić Aleję Bielany. W wyniku rozbudowy, która zakończyła się w listopadzie 2015 roku, centrum może pochwalić się 145 tys. mkw. GLA, na której znajduje się 200 sklepów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,49

  • Śr

    6,86

  • Min

    3,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9338

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane