Whole Foods przyspiesza wzrost. Czy to zasługa Amazona?

Autor: dlahandlu.pl, za esmmagazine.com 20 listopada 2017 12:43

W czwartym kwartale finansowym zakończonym 24 września sprzedaż Whole Foods wzrosła o około 4,4 proc. rok do roku. Jest to najlepszy wskaźnik wzrostu sprzedaży w ciągu dwóch lat. Jest on także wyższy niż szacunek Morgan Stanley, który spodziewał się około 3 proc. wzrostu – informuje serwis esmmagazine.com, za agencją Bloomberg.

Jak czytamy w esmmagazine.com, nie można stwierdzić, na ile to przyspieszenie wzrostu jest zasługą przejęcia sieci Whole Foods przez Amazona (transakcja została sfinalizowana w sierpniu). Można jednak przypuszczać, że fala informacji i opinii analityków oraz obniżki cen w sklepach Whole Foods, na jakie zdecydował się Amazon, przyczyniły się do wzrostu odwiedzalności sieci.

Prawdopodobnie przejęcie Whole Foods przez Amazona spowodowało pogorszenie w wynikach tej pierwszej firmy. Marża brutto w czwartym kwartale, czyli przychody pomniejszone o koszty związane z przygotowaniem towarów oraz kosztami sklepów, była o około 1 punkt procentowy gorsza niż rok wcześniej. To może być efekt wspomnianej obniżki cen.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,67

  • Min

    2,57

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8802

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.