Wiceprezes SDM Wieluń na Food Show 2017: Firmy są karane za dobre zarządzanie

www.portalspozywczy.pl 16 marca 2017 14:03

Rozrastające się firmy tracą prawo do wielu źródeł finansowania i programów wsparcia. Karze się je za dobre prowadzenie biznesu. Jak zatem mają być konkurencyjne? - mówił Bogdan Woźniak, Wiceprezes Spółdzielni Dostawców Mleka w Wieluniu podczas inauguracyjnego panelu „Żywność – najlepsza wizytówka promocyjna Polski” podczas Food Show w Katowicach.

Zwracał uwagę, że trzeba postawić na jakość i dobrze to sprzedać. - Nie jest to łatwe, bo mówiąc wprost Polska nie jest równoprawnym partnerem unijnej polityki rolnej. Widać to chociażby po wysokości dopłat dla rolników w Polsce i krajach starej Unii, które to dopłaty są u nas mniejsze. Rządy europejskie chcą spokoju społecznego, więc wspierają swoich producentów ponad unijnym prawem – tłumaczył Bogdan Woźniak.

Podkreślał, że trzeba dbać także o rynek o wewnętrzny. - Czy da się zwiększyć popyt wewnętrzny, który przecież także pomaga generować marże, a te wpływają na możliwości rozwojowe? Obecnie daleko nam do unijnej średniej, która wynosi 350 litrów przeliczeniowych, a u nas jest to zaledwie 201 litrów. Wiąże się to oczywiście z zasobnością portfeli konsumentów, ale nie tylko. Mleko ma po prostu złą prasę. Niesłusznie – tłumaczył panelista.

Portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10814

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748653

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane