Wiceprezes Tesco: Jesteśmy zadowoleni z rezultatów Tesco w Polsce

Autor: rp.pl 10 kwietnia 2018 11:19

Wiceprezes Tesco: Jesteśmy zadowoleni z rezultatów Tesco w Polsce Fot. Shutterstock.com

Wyniki Tesco w Polsce są dla nas satysfakcjonujące, choć zyskowność jest dla nas wyzwaniem. Nie mamy zamiaru wychodzić z Polski – mówi w rozmowie z Rzeczpospolitą Matt Simister, prezes Tesco na Europę Środkową.

Jak mówi Matt Simister, w całym regionie Tesco wykazuje bardzo pozytywne rezultaty. - W Polsce również jesteśmy z nich bardzo zadowoleni, choć widzimy potencjał dla jeszcze szybszego wzrostu. To duży rynek i co najważniejsze – rosnący, stąd ambitne plany – mówi.

Jego zdaniem, w Polsce, jeśli chodzi o sprzedaż, wszystko jest w porządku, jednak wciąż wyzwaniem jest zyskowność i ta sytuacja musi się zmienić. - Od momentu powołania mnie na stanowisko prezesa w regionie Europy Środkowej wdrażam plan naprawczy i wiele rzeczy udało się nam poprawić - podkreśla. Jak wymienia, największe sklepy w miejscach, w których tak duża powierzchnia jest obciążeniem, są zmniejszane, a uwolnione metry przejmują inni najemcy, choćby H&M. Tesco zmienia także ofertę, systematycznie powiększa liczbę pozycji, jeśli chodzi o marki własne, już przynoszące ponad 30 proc. obrotów. Stawia też na wysoką jakość produktów, wyszukując odpowiednich produktów w ofercie polskich producentów, a równocześnie rozwijając markę Finest - wymienia. Jednak stawia na współpracę z krajowymi producentami, polskie produkty dominują w sklepach Tesco.

- Mimo wielu problemów, z jakimi musimy się zmierzyć, nie ma żadnych planów sprzedaży operacji Tesco w tej części Europy. Chcę to podkreślić z całą mocą, ponieważ takie informacje negatywnie wpływają na działalność i psują atmosferę pracy. Oczywiście kluczowym obszarem firmy jest działalność w Wielkiej Brytanii, to rynek macierzysty, który wciąż odpowiada za największą część sprzedaży. Nie oznacza to, że z innych części Europy mamy rezygnować – mówi Matt Simister w rozmowie z „Rz”.

Prezes Tesco na Europę Środkową podkreśla, że w Wielkiej Brytanii kupić można 250 produktów typowo polskich marek w kategorii żywności suchej i 110 produktów chłodzonych. Są dostępne w około tysiącu sklepów. Chodzi o takie marki jak np. Tymbark czy Wawel. To w największym stopniu efekt dużej fali migracji Polaków, którzy na miejscu nie chcieli rezygnować z ulubionych produktów. 

 Matt Simister pracuje w grupie Tesco od 1996 r. Zaczynał jako specjalista od marketingu. Trzy lata był dyrektorem handlowym w Czechach i na Słowacji. Później zarządzał świeżymi produktami i zajmował się zakupami i dostawami do Wielkiej Brytanii, Europy Środkowej i Azji. Prezesem na Europę Środkową jest od roku.

Tesco 11 kwietnia przedstawi wyniki wstępne za rok 2017/18. Analitycy ankietowani przez S & P Global Market Intelligence spodziewają się, że zysk przed opodatkowaniem, z wyłączeniem jednorazowych kosztów wyniesie około 1,1 mld funtów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,08

  • Min

    1,35

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5323

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane