Więcej outletów powstaje dzięki nastrojom kryzysowym

Autor: CI/portalspozywczy.pl 27 lipca 2010 09:06

Więcej outletów powstaje dzięki nastrojom kryzysowym

W roku 2009 outlety odnotowały wzrost sprzedaży o 20 proc. Ich popularność chcą wykorzystać dweloperzy, którzy planują kolejne inwestycje w tym segmencie rynku - wynika z raportu firmy Colliers International.

Centra outletowe znajdują się głównie w największych aglomeracjach jak Warszawa, Katowice, Kraków, Gdańsk, Wrocław i Poznań. Szacowana wartość podaży w outletach w Polsce wynosi obecnie około 100 tys. mkw. W samej tylko Warszawie działają dwa centra wyprzedażowe o łącznej powierzchni 37 tys. mkw.

- Średnia wielkość czynszu za mkw. powierzchni w centrach wyprzedażowych wynosi ok. 20 proc. mniej w porównaniu ze standardowymi centrami handlowymi, co przyciąga nowych najemców - mówi Agnieszka Piekarska z Colliers International.

Każdy z tych czynników ma wpływ na rozwój outletów oraz wzrost ich znaczenia w porównaniu ze zwykłymi i ekskluzywnymi centrami handlowymi. Do 2011 roku spodziewamy się znacznego wzrostu powierzchni w centrach outletowych m.in. w wyniku oddania kompleksu handlowego Futura Park Kraków, w którym centrum outletowe będzie stanowiło ok. 21 tys. mkw. powierzchni najmu. Ponadto hiszpański deweloper planuje rozpoczęcie budowy nowego outletu na warszawskiej Białołęce o nazwie Annopol. Powierzchnia obiektu ma wynosić około 14 tys. mkw., a planowany termin realizacji projektu to IV kwartał 2011 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    0,82

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9667

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane