Wirtualne przymierzalnie zrewolucjonizują branżę odzieżową?

Autor: dlahandlu.pl 14 marca 2017 13:42

Wirtualne przymierzalnie to jeden z najbardziej przełomowych elementów wyposażenia sklepów odzieżowych ostatnich lat. Nowoczesne przymierzalnie pozwalają na skomponowanie własnych zestawów ubrań oraz wydrukowanie listy wybranych zakupów. W większości przypadków, korzystający z inteligentnych luster mają możliwość podzielenia się swoimi wyborami od razu na portalach społecznościowych. Czy to rozwiązanie przyjmie się też w Polsce?

Wirtualne przymierzalnie są bardzo atrakcyjne z punktu widzenia konsumentów, postrzegane są jako urozmaicenie w sklepie, wywołują wśród ludzi efekt WOW i sprawiają, że firma kojarzy się  z nowoczesnością. Wyglądają profesjonalnie, a dodatkowo oszczędzają czas klienta, który normalnie spędziłby stojąc w kolejce do przymierzalni stacjonarnej i na mierzenie wybranych ubrań – mówi Shop Doctor, dr Marek Borowiński.

Jak działają wirtualne przymierzalnie?
Zasada jest bardzo prosta. Klient staje przed inteligentnym lustrem, które wczytuje jego pozę, wymiary i wzrost. Sterując zdalnie dłonią, wybiera kolejne ubrania, w których chce zobaczyć swoje odbicie. Jednym ruchem ręki może zmienić kolor mierzonej koszuli albo dobrać do niej spodnie. Jeśli efekt końcowy wizualizacji spełni jego oczekiwania, może znaleźć oglądane rzeczy w sklepie i sprawdzić jak wyglądają bezpośrednio na sylwetce albo udać się z nimi od razu do kasy. Bez noszenia ciężkich wieszaków, stania z nimi w kolejce i męczenia się w małej przymierzalni. To też sprawi, że klient będzie mniej zmęczony i zirytowany, więc rośnie szansa na to, że dokupi coś ekstra do wybranego zestawu. Głównym celem wirtualnych przymierzalni jest uproszczenie procesu kupowania i wyboru ubrań.

Jaka przyszłość czeka sklepy stacjonarne?
Bardzo prawdopodobne, że już za kilka lat ogromna liczba stacjonarnych sklepów odzieżowych będzie pełniła rolę raczej salonów pokazowych, a nie tradycyjnych punktów sprzedaży. Oznacza to, że konsumenci będą przychodzić do nich, żeby obejrzeć produkty, poznać markę, a niekoniecznie kupić towar na miejscu. Asortyment będą kupować przede wszystkim za pomocą aplikacji mobilnych.

- Zmiany zachodzące w branży odzieżowej widać jak na dłoni, np. w podejściu do klienta i organizacji procesu sprzedażowego. Sprzedawcy muszą coraz mocniej starać się, żeby zachęcić klientów do wejścia do sklepu. Robią to w większości poprzez komunikację online, prezentując swój asortyment na stronach internetowych oraz angażując potencjalnych klientów w kanałach społecznościowych. Atrakcja jaką przygotujemy w sklepie stacjonarnym wzbudzi większe zainteresowanie i będzie impulsem do wejścia w tej chwili do sklepu i dokonania zakupu. Właściwie każde niestandardowe działanie, które budzi ciekawość, oszczędza czas klientów oraz upraszcza proces kupowania stawia firmę w bardzo dobrym świetle. Polska goni Zachód i podpatruje najlepsze rozwiązania, więc prawdopodobnie i nas niedługo wirtualne przymierzalnie będą coraz częściej spotykane - komentuje specjalista od visual merchandisingu, znany Shop Doctor, dr Marek Borowiński.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8598

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.