Wirtualni asystenci wkraczają do internetu. Na razie do jednej z drogerii online

Autor: dlahandlu.pl 5 października 2017 14:21

Firma TogetherData stworzyła inteligentne chatboty, które usprawniają proces obsługi klienta online. WiseBots to wirtualni asystenci, dzięki którym użytkownik poczuje się jak podczas bezpośredniego kontaktu z doradcą. Pierwszy z serii botów powstał dla branży e-commerce. Z jego wsparcia korzystają już klienci drogerii internetowej BeGlossy.com. Spółka pracuje nad stworzeniem chatbotów dedykowanych kolejnym branżom.

Na całym świecie firmy prowadzące swą działalność lub chociażby jej część w internecie stale poszukują sposobów na poprawę jakości obsługi i interakcji z klientem online. Potrzeby te zauważają szczególnie podmioty działające w takich obszarach jak e-commerce, finanse, ubezpieczenia czy rekrutacyjna. W odpowiedzi na to zapotrzebowanie powstał projekt WiseBots stworzony przez pierwszy Data Science House w Polsce, firmę TogetherData.

WiseBots to inteligentne chatboty, które pełnią rolę wirtualnych doradców. Dzięki ich pomocy klienci mogą uzyskać wyczerpujące informacje o produktach czy usługach, a w przypadku np. sklepu online, przejść do zamówienia bezpośrednio z chatu na Messengerze. Pierwszy bot zbudowany przez zespół TogetherData dedykowany jest właśnie branży e-commerce.

- Naszym założeniem było stworzenie bota, który przeprowadziłby klienta przez całą ścieżkę sprzedażową. Od rekomendacji produktu, przez przyjmowanie zamówienia, aż po finalizację transakcji, czyli przekierowanie do kasy. Dodatkowo chcieliśmy, aby chatbot poprawił interakcję z klientem. Obecnie w wielu sklepach online wciąż brakuje relacji, która przypominałaby kontakt na linii klient-doradca. Nasz asystent słucha potrzeb klienta i próbuje mu doradzić, tak jak ma to miejsce w przypadku sprzedaży bezpośredniej – mówi Dorota Kokosińska, business development manager w TogetherData.

Pierwszym botem z rodziny WiseBots jest Whitney Wise - asystentka sprzedaży dedykowana branży ecommerce. Z jej wsparcia na Facebooku korzystają już klienci BeGlossy Drogeria Internetowa. Kluczem do skuteczności Whitney jest inteligentny system rekomendacji. Dzięki autorskim algorytmom produkty są precyzyjne filtrowane. Korzystając z feedu produktowego, bot potrafi w inteligentny sposób dobrać przedmioty na podstawie ich cech wyróżniających, które często zawarte są wyłącznie w opisach. Whitney przyjmuje więc rolę doradcy i zadając kilka prostych pytań jest w stanie zawęzić preferencje użytkownika i zaproponować mu produkt najlepiej dopasowany do jego potrzeb.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10814

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748653

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane