Wittchen zwiększa zyski. Wprowadzi torebki do Lidla jeszcze raz przed końcem roku

Autor: dlahandlu.pl 20 listopada 2017 12:17

W III kwartale 2017 roku przychody ze sprzedaży Grupy Wittchen wyniosły 53,5 mln zł co stanowi wzrost o 36% rdr. W okresie III pierwszych kwartałów 2017 roku przychody wyniosły 129,1 mln zł i były wyższe o 27% rdr. Wzrosty poziomu sprzedaży są efektem trafnego doboru oferty produktowej oraz dopasowania strategii marketingowej i zostały w dużej mierze zrealizowane w ujęciu like for like, zarówno online jak i w sklepach stacjonarnych. Do wzrostu sprzedaży przyczyniło się także zwiększenie powierzchni handlowej oraz rozwój zagraniczny.

Wzrost sprzedaży w III kwartale został osiągnięty przy towarzyszącym mu wzroście marży do
poziomu 56,8%, to jest o 1,2 p.p. kwartał do kwartału. Narastająco za III kwartały 2017 roku
marża wyniosła 56,8% i była o 0,8 p.p. niższa niż w tym samym okresie roku ubiegłego.
W III kwartale 2017 roku Grupa zrealizowała EBITDĘ na poziomie 9,1 mln zł w stosunku do 5,7 mln zł w okresie porównywalnym (wzrost o 59,6%). W okresie III pierwszych kwartałów 2017 roku EBITDA wyniosła 18,1 mln zł w stosunku do 15,1 mln zł osiągniętych w tym samym okresie 2016 roku (wzrost o 19,9%). Okres III kwartału 2017 roku charakteryzował się znacząco niższym wzrostem kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu w stosunku do zwiększenia obrotów. W rezultacie rentowność EBITDA w samym III kwartale była wyższa niż w okresie porównywalnym o 2,4 p.p., a negatywna różnica pomiędzy rentowność EBITDA narastająco za III kwartały 2017 roku w stosunku do okresu
porównywalnego obniżyła się o 0,8 p.p., identycznie jak marża na sprzedaży. Tym samym wpływ podwyżek wynagrodzeń z drugiej połowy 2016 roku, który był głównym czynnikiem wpływającym na obniżenie rentowności w pierwszej połowie obecnego roku został po III kwartałach zrównoważony przez zwiększone przychody.

W trzecim kwartale 2017 roku zostały otwarte 2 salony sprzedaży, a powierzchnia handlowa zwiększyła się o 124 mkw. Na dzień 30 września 2017 roku powierzchnia handlowa wynosiła 6.368 m2 i 82 punkty sprzedaży i była wyższa o 8,6 % w stosunku do 30 września 2016 roku (5.866 m2 i 75 stałych punktów sprzedaży).

W III kwartale 2017 roku Grupa kontynuowała sprzedaż na rynkach wschodnich (Rosja, Ukraina) w kanale tradycyjnym poprzez partnerów oraz w kanale Internetowym na rynku niemieckim (www.wittchen.com/de), ukraińskim (www.wittchen.ua) i rosyjskim (www.wittchen.ru). W efekcie tych działań przychody zagraniczne za III kwartały 2017 roku wzrosły o 69,9% do poziomu 7,2 mln zł i stanowiły 5,6% sprzedaży Grupy.

W bieżącym roku Spółka kontynuuje współpracę z siecią Lidl na warunkach podobnych do roku ubiegłego, w ramach której towary pod marką WITTCHEN dostępne będą w ramach dwóch ograniczonych akcji handlowych w IV kwartale 2017 roku. Ostatnio torebki Wittchen były dostępne w Lidlu 14 października. W czerwcu br. zarząd spółki Wittchen ustalił z firmą Lidl warunki współpracy w zakresie realizacji zamówienia - dostawy wyrobów skórzanych w roku 2017. Łączna szacunkowa wartość umowy wynosić będzie ok. 11,5 mln złotych netto + VAT.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8820

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane