WKG 2017: Jak skutecznie dostosować się do wymagań współczesnego klienta?

Autor: dlahandlu.pl 7 września 2017 15:42

- Rynek, a wraz z nim i cały biznes podlega nieustannym zmianom. Zmieniają się oczekiwania klientów, które ciągle ewoluują. Za nimi starają się podążać dostawcy usług oraz produktów, dopasowując, modyfikując i usprawniając zarówno swoje oferty jak i system sprzedaży, tak aby spełnić je w możliwie najpełniejszy sposób  - mówi Andrzej Nartowicz, prezes zarządu IDEAL GROUP, który będzie prelegentem sesji "Skuteczne dostosowanie się do wymagań
współczesnego klienta" podczas Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku.

- Dziś, klient spodziewa się przede wszystkim konkretnej i rzetelnie podanej wiedzy na temat produktów i usług, dostępnej w wygodnym dla siebie czasie i miejscu – podczas podejmowania decyzji zakupowej. Klienci oczekują zyskania szansy do porównania ofert, tak aby po podjęciu określonej decyzji uzyskali pełne przekonanie, że była ona słuszna i właściwa.

W modelu B2C proces weryfikacji oczekiwań może być krótszy, bardziej intuicyjny, wręcz podświadomy. W modelach B2B i B2G może on być znacznie bardziej złożony, wykorzystujący nowoczesne narzędzie informatyczne, z zaangażowaniem większego zespołu decydentów. Klient oczekuje zrozumienia, nawet podświadomego oraz potwierdzenia słuszności wyboru. Z punktu widzenia produktów i usług główne oczekiwania klientów to satysfakcjonująca jakość otrzymana za adekwatną do niej cenę.

Najistotniejszym wymaganiem współczesnego klienta jest osiągnięcie określonego wrażenia, że podjęta decyzja zakupowa była właściwa, adekwatna do oczekiwań związanych z ofertą wartości, które prezentuje produkt/usługa za możliwie jak najniższą cenę.

Odpowiedź dostawców na wymagania rynku powinna sprowadzać się w pierwszej kolejności do pełnego zdefiniowania profilu klienta – każda firma musi w pełni określić to, kim są jego odbiorcy, jakie mają zadania do zrealizowania przy użyciu produktu/ usługi, jakie problemy może rozwiązać dany produkt oraz jakich korzyści może oczekiwać wybierając dane rozwiązanie. Ponadto warto, aby przedsiębiorstwa spróbowały ocenić, jakie alternatywne rozwiązania mogą mieć do dyspozycji klienci w celu realizacji swoich zadań. Gdy dokonamy tej analizy, warto dokonać konfrontacji naszego produktu z uzyskanymi odpowiedziami.

Co jasne, istotne znaczenie ma rynek, ceny, reputacja marki, ale i całej branży, pewne przyzwyczajenia zakupowe klientów czy dostępność. Jednak dostawca musi przede wszystkim zadbać o odpowiednią dostępność informacji istotnych z punktu widzenia procesu decyzyjnego o wyborze danej usługi lub produktu.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,90

  • Śr

    3,39

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9044

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane