WKG 2017: Klient coraz częściej sięga po produkty aspiracyjne

Autor: dlahandlu.pl 27 września 2017 19:19

WKG 2017: Klient coraz częściej sięga po produkty aspiracyjne fot. Maciej Kroenke

Maciej Kroenke, dyrektor w dziale doradztwa biznesowego, PwC, moderator sesji "Skuteczne dostosowanie się do wymagań współczesnego klienta" podczas Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku scharakteryzował główne trendy rynkowe w handlu.

Dwa pierwsze trendy związane są z demografią. - Konsumenci żyją w mniejszych gospodarstwach domowych, średnio poniżej 2 osób, co znacząco zmienia ich podejście do zakupów, potrzeby zakupowe ale także aktywności komercyjne poza domem. Drugi wątek to urbanizacja – pomimo, że cały czas 40 proc. społeczeństwa mieszka na wsiach i w mniejszych ośrodkach miejskich to jednocześnie trwa nieustanna migracja do dużych miast. Miejsce zamieszkania również wpływa na nasze koszyki zakupowe. Kolejna rzecz to ogólny wzrost dobrobytu społecznego. Każdemu z nas się poprawiło, mamy w ręku więcej gotówki, a przez to kupujemy zupełnie inne kategorie produktów. Dzięki temu kupujemy albo produkty aspiracyjne, albo sięgające półki premium - stwierdził ekspert.

Z kolei punktu widzenia zakupowego cały proces jest coraz bardziej convenience, tzn., że konsumentom coraz mniej się chce, dlatego wszystko musi być podane blisko, łatwe i wygodnie. - Nikt już nie chodzi do sklepu 15 minut. Próg dotarcia to jest odległość mierzona czasem ok. 7 min. Drugi trend to indywidualizacja – nie chcemy produktu masowego, szukamy produktu oryginalnego, który spełnia nasze indywidualne potrzeby. W aglomeracjach łączy się to z trendem eko. Jednocześnie klient szuka poczucia, że zrobił dobry deal, dlatego ciągle sprawdza, porównuje, przerzuca się między kanałami, w tym do e-commerce. I o ile 20 proc. konsumentów korzysta z zakupów internetowych, o tyle kolejne 20-30 proc. czerpie inspiracje do zakupów z Internetu, co oznacza, że jeżeli nie pokazujemy się w tym kanale to nie trafiamy do potencjalnych klientów - przekonywał Maciej Kroenke.

Coraz częściej konsumenta zna lepiej detalista niż producent, bo ten kontakt zostaje zawłaszczony przez pośrednika. Dlatego nie można się dziwić, że już 30-40 proc. obrotu w handlu detalicznym należy do marek własnych, bo to właśnie detaliści dzisiaj znają lepiej konsumentów niż producenci, którzy zostali od swoich klientów odsunięci, nie słyszą ich sugestii i przez to tracą życiodajny kontakt - podsumował swoje wprowadzenie Maciej Kroenke. 

Do debaty jako paneliści zostali zaproszeni: Katarzyna Rutkowska, prezes zarządu, AC SA; Wiktor Sidorczuk, prezes zarządu, Arhelan; Andrzej Nartowicz, członek zarządu, Ideal Group oraz Konstanty Strus, prezes zarządu Przedsiębiorstwo Budowlane Konstanty Strus.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    3,80

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8185

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563051

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.