Właściciel Biedronki stracił na promocji 10 mln euro

Autor: PAP 25 lipca 2012 17:46

Grupa Jeronimo Martins, właściciel dyskontów Biedronka, stracił na jednodniowej promocji 10 mln euro. Firma uważa jednak, że w efekcie 50-proc. obniżka cen okaże się opłacalna.

W komunikacie przekazanym giełdzie w Lizbonie, władze JM ujawniły, że w związku z akcją zorganizowaną 1 maja br. detalista stracił 10 mln euro. Dotychczas promocja przeprowadzona w 400 sklepach sieci Pingo Doce przedstawiana była przez portugalską grupę w kategorii sukcesu.

Akcja zorganizowana podczas wolnego w Portugalii Dnia Pracy polegała na 50-procentowych obniżkach dla klientów, którzy dokonali zakupów powyżej kwoty 100 euro. Według badania Kantar Worldpanel, promocja spotkała się z odzewem aż 183 tys. portugalskich gospodarstw domowych, zabierając klientów głównie placówkom handlu tradycyjnego.

Czytaj także: Przychody Bierdonki w I półroczu br. wyższe o 18 proc.

W opinii władz grupy Jeronimo Martins, pomimo dużego wysiłku finansowego poniesionego na pierwszomajową promocję, akcja korzystnie wpłynęła na wizerunek firmy.

Tymczasem według Joao Paulo Girbala, przewodniczącego Portugalskiego Stowarzyszenia Wytwórców Towarów Markowych - Centromarca w ostatnich tygodniach kierownictwo firmy JM zwróciło się do wielu swoich dostawców z prośbą o współudział w kosztach organizacji wiosennych promocji, a także kampanii medialnych.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • janek 2012-08-07 08:20:39

    tak

  • Fidelos Wykopulos 2012-08-07 06:33:08

    Te dziesięć melonów to z polskich zysków?

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,46

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8820

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane