Wódki smakowe i napoje izotoniczne z największymi wzrostami sprzedaży w małych sklepach

Autor: dlahandlu.pl 26 października 2016 10:06

Wódki smakowe i napoje izotoniczne z największymi wzrostami sprzedaży w małych sklepach fot. PTWP

We wrześniu 2016 r. obroty sklepów małoformatowych o powierzchni do 300 m2 były o 10% wyższe niż rok wcześniej, mimo iż liczba transakcji wzrosła w tym czasie tylko o 2%. W porównaniu z sierpniem liczba transakcji obniżyła się o 2%, natomiast wartość sprzedaży – o 4%.

Dość wysokie temperatury utrzymujące się w pierwszej połowie miesiąca przełożyły się na dobre wyniki kategorii typowo letnich, takich jak piwo, napoje czy lody. We wrześniu piwo w sklepach małoformatowych kupiło o 4% więcej klientów niż wcześniej, a wydatki na tę kategorię wzrosły o 9%. Dużo lepiej niż przed rokiem sprzedawały się też wódki smakowe (wzrost wartości sprzedaży o 18%), wino stołowe, a także whisky.
W ostatnim miesiącu liczba transakcji zakupu napojów była tylko nieznacznie niższa niż w sierpniu i aż o 9% wyższa niż we wrześniu 2015 r. Największe wzrosty wartości sprzedaży w ujęciu rdr zaraportowano dla kategorii napojów izotonicznych (wzrost o 34%), napojów energetyzujących, a także wody czystej (+12%).
Mniejszą popularnością niż przed rokiem cieszyły się natomiast napoje gorące, takie jak kawa i herbata – w porównaniu z wrześniem 2015 r. kupiło je o 10% mniej klientów, a łączne wydatki na tę kategorię spadły o 5%.
We wrześniu tradycyjnie kończy się sezon na lody, wzrasta natomiast zainteresowanie innymi słodkimi przekąskami. W tym roku dzięki ładnej pogodzie we wrześniu liczba paragonów z tą kategorią w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o około 50% wyższa niż rok wcześniej. Jednak w porównaniu z sierpniem zarówno wartość sprzedaży, jak i liczba transakcji zakupu lodów zmniejszyły się o około 30%. W tym czasie zwiększyły się natomiast wydatki na czekoladę (wzrost o 10%), batony (o 18%) oraz wafelki impulsowe.
Zmiana pór roku jest też widoczna w wynikach sprzedaży innych sezonowych kategorii, które mają niewielkie znaczenie dla całkowitych obrotów sklepów małoformatowych. We wrześniu liczba transakcji zakupu cukru żelującego była o 40% niższa niż miesiąc wcześniej, wyraźnie wzrosła natomiast sprzedaż preparatów przynoszących ulgę w typowo jesiennych dolegliwościach, takich jak środki na kaszel, katar czy ból gardła.
We wrześniu średnia wartość transakcji w sklepach małoformatowych wyniosła 12,02 zł, o 2% mniej niż w sierpniu i o 7% więcej niż we wrześniu 2015 r.
Sklepy małoformatowe do 300 m kw. obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m kw., średnie sklepy spożywcze 41-100 m kw., duże sklepy spożywcze 101-300 m kw. oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    6,21

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.