PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Wojna cenowa Lidla i Aldi na rynku amerykańskim pogrąży Walmarta?

Autor: dlahandlu.pl, za finance-commerce.com 3 stycznia 2018 18:33

Wojna cenowa na rynku amerykańskim nasila się. Odpowiedzialne za nią są dwie niemieckie sieci sklepów: Aldi i Lidl, które wywierają coraz większą presję na gigantów tamtego rynku, czyli amerykańskie sieci Kroger i Wal-Mart Stores – informuje serwis finance-commerce.com.

- To śmierć przez tysiąc cięć, a Aldi i Lidl trzymają sztylet – skomentował obecną sytuację Mike Paglia, analityk rynku handlu spożywczego w Kantar Retail. - To wygląda zdecydowanie jak wojna cenowa i zaczyna być widać pierwsze wywoływane przez nią efekty -  dodał.

Lidl, który prowadzi tysiące sklepów w całej Europie, otworzył 10 pierwszych lokalizacji w USA w dniu 15 czerwca. Dzień później Amazon ogłosił swoje przejęcie sieci sklepów stacjonarnych Whole Foods.

Jednak jak zwracają uwagę analitycy, Amazon wciąż nie ujawnił swoich długoterminowych planów dotyczących Whole Foods. Prócz wielkiego zamieszania medialnego, jak dotąd przejęcie nie przyniosło wielkich zmian. Podczas gdy obniżki cen na kilku produktach początkowo przyciągnęły klientów i zwiększyły sprzedaż, odwiedzalność sklepów powróciła do miejsca, w którym znajdowała się przed przejęciem sieci przez Amazona. Wtedy Whole Foods borykał się z długotrwałym spadkiem, spowodowanym tym, iż postrzegany był jako zbyt drogi.

Spośród dwóch europejskich sieci, Aldi na amerykańskim rynku ma bardziej ugruntowaną pozycję. Działa w Ameryce od 1976 roku i w ciągu ostatnich 15 lat podwoił liczbę sklepów, otwierając 150 lokalizacji w 2017 roku. Obecnie ma ponad 1.750 placówek.

Firma od dziesięcioleci walczy z Lidlem w Europie, a przeniesienie tej rywalizacji do Stanów Zjednoczonych wywołuje efekt dla całej branży. Gdy Lidl wchodzi na nowe rynki, Wal-Mart obniża również ceny, co z kolei wywiera presję na Kroger i inne konwencjonalne supermarkety.

W niedawnym badaniu cen towarów firma Kantar zauważayła, że koszyk cenowy w Charlotte w Północnej Karolinie był tańszy w Walmart niż w Lidlu. To może oznaczać, że największy na świecie detalista zareagował agresywnie na ekspansję Lidla.

Był to pierwszy raz od siedmiu lat, kiedy Walmart zajął pierwsze miejsce w badaniu. Analitycy twierdzą, że ostra konkurencja cenowa jest dowodem na to, że detaliści próbują dorównać Lidlowi w obniżkach.

Lidl ma obecnie 47 sklepów w sześciu stanach USA na wschodnim wybrzeżu, a w tym roku planuje zwiększyć sieć do 100. Sieć szybko podpija rynek. W Winston-Salem w Północnej Karolinie, gdzie firma otworzyła jeden z pierwszych sklepów już w czerwcu, Lidl ma już około 3 procent rynku, wynika z analizy firmy Second Measure, firmy analizującej dane z kart kredytowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7900

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane