Wydatki Lidla na reklamę kilkukrotnie wyższe niż konkurencji

Autor: wirtualnemedia.pl 27 stycznia 2017 10:03

Sieci marketów i supermarketów zwiększyły w 2016 roku wydatki na reklamę o ponad 30 proc. wobec 2015 roku. Najbardziej wzrosły wydatki Kauflanda, Tesco i Jeronimo Martins - podały Wirtualnemedia.pl.


W całym 2016 roku sieci handlowe przeznaczyły na reklamę w mediach tradycyjnych nieco ponad 1,9 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów). Było to 32,6 proc. więcej niż w 2015 roku. Właściciele marketów zwiększyli wydatki we wszystkich - poza magazynami - mediach tradycyjnych.

Najwięcej przeznaczyli na reklamę w telewizji - 999,7 mln zł, czyli o 46,7 proc. więcej niż w 2015 roku. Drugim pod względem wydatków kanałem komunikacji do ich kampanii było radio, a trzecim rodzajem - outdoor. 

Jak podają Wirtualnemdia.pl, najwięcej na reklamy w ub.r. , podobnie jak rok wcześniej wydał Lidl Polska. Nakłady na reklamę tego marketera były kilkukrotnie wyższe od jego rynkowych konkurentów. Ta sieć przeznaczyła na wsparcie w mediach 683,2 mln zł, czyli 29 proc. więcej niż w 2015 roku.  

Drugim największym wśród sieci handlowych reklamodawców było Jeronimo Martins Polska, właściciel sklepów Biedronka. Portugalska firma zostawiła w tradycyjnych mediach w ub.r. 285,6 mln zł czyli 35,5 proc. więcej niż rok wcześniej.  O 36 proc. więcej wydał trzeci pod względem wydatków reklamodawca w tej branży, czyli Tesco Polska. Reklamy tych marketów kosztowały 238,7 mln zł czyli 36 proc. więcej niż w 2015 roku. 

Więcej na Wirtualnemedia.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10985

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748244

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane