Wydatki na reklamy napojów energetycznych w mediach tradycyjnych zmalały o ponad 42 proc.

Autor: wirtualnemedia.pl 4 lutego 2015 14:04

W ub.r. cennikowe wydatki na reklamy napojów energetycznych w mediach pozainternetowych zmalały o 42,4 proc. Mocno spadł budżet reklamowy Tigera, za to wzrósł w przypadku Las Vegas Energy Drinka. Następuje wytchnienie po boomie reklamowym sprzed kilku lat i przenoszenie komunikacji do internetu - podają wirtualnemedia.pl.

Z danych cennikowych Kantar Media opracowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że producenci napojów energetycznych wydali w 2014 roku na reklamy swoich produktów we wszystkich mediach poza internetem 61,7 mln zł. Było to 42,4 proc. mniej niż rok wcześniej.

Z danych Kantar Media wynika, że producenci energetyków w ub.r. ograniczyli przede wszystkim wydatki na reklamę w telewizji, magazynach i w kinach. W telewizjach wydali prawie 59 proc. mniej niż rok wcześniej (37 mln zł),w magazynach o 5,3 proc. mniej (816,1 tys. zł), a w kinach 1,7 proc. mniej (15,3 mln zł). Reklamy produktów z tej kategorii zaczęły pojawiać się natomiast w radiu i gazetach. Więcej było ich także na outdoorze.

Liderem wydatków reklamowych w kategorii energetyków pozostaje Red Bull. W ub.r. wsparcie tej marki w mediach tradycyjnych kosztowało 29,4 mln zł, o 7,3 proc. mniej niż rok wcześniej. 

Drugim największym reklamodawcą w tej kategorii jest Maspex Wadowice, który na reklamy Tigera w mediach wydał w ub.r. 19,6 mln zł - 37,8 proc. mniej niż w 2013 roku.  

Trzecim największym pod względem wydatków reklamowych graczem w tej kategorii jest marka Las Vegas Energy Drink. Wydatki na jej reklamę w 2014 roku wyniosły 8,2 mln zł i były wyższe od tych rok wcześniej o 46,4 proc. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,69

  • Śr

    1,60

  • Min

    0,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8789

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.