Wyniki Redanu w okresie wiosenno-letnim mogą być gorsze od wcześniejszych oczekiwań

Autor: PAP 14 maja 2013 15:10

Redan widzi niedopasowanie swojej kolekcji wiosenno-letniej do oczekiwań klientów i spodziewa się, że wyniki w okresie drugiego i trzeciego kwartału będą gorsze od wcześniejszych oczekiwań - poinformował na konferencji wiceprezes Redanu, Bogusz Kruszyński.

-W marcu, a szczególnie w kwietniu wyraźnie widać, że kolekcja na sezon wiosna/lato 2013 nie jest dobrze dopasowana do obecnych warunków rynkowych. Klienci oczekują przede wszystkim niskich cen i jakość ma dla nich drugorzędne znaczenie. Nasze niedopasowanie powoduje, że sprzedaż części modowej jest obecnie we wszystkich kanałach niższa od naszych oczekiwań" - powiedział Kruszyński.

-Odwrócenia tej tendencji spodziewamy się, gdy do sklepów wejdzie kolekcja jesienno-zimowa - dodał.

W I kwartale sprzedaż w segmencie modowym Redanu wzrosła o 20,7 proc. do 52,3 mln zł. Spadła jednak marża handlowa. Wyniosła ona 43,4 proc. w porównaniu z 50,3 proc. rok wcześniej.

- Kwartał był zupełnie inny pod względem struktury sprzedaży i marż niż w 2012 roku - dużo większy udział stanowiła kolekcja jesienno-zimowa. Wszystko przez utrzymującą się złą pogodę - powiedział Kruszyński.

Strata brutto segmentu modowego w pierwszym kwartale wyniosła 0,3 mln zł, wobec 2,1 mln zł w pierwszym kwartale 2012 roku.

Redan w pierwszym kwartale kontynuował prace nad strukturą sprzedaży w segmencie modowym. Spółka zamknęła sześć nierentownych sklepów własnych i zamieniła pięć kolejnych na placówki franczyzowe. Na drugi kwartał Redan planuje siedem kolejnych zamknięć, chce też nadal zamieniać sklepy własne na franczyzę.

Redan spodziewa się, że pomimo straty w pierwszym kwartale, segment dyskontowy poprawi w tym roku ubiegłoroczny zysk netto, który wyniósł 1,3 mln zł.

- Nasz optymizm opieramy na istotnej poprawie wyników, którą obserwujemy od nadejścia wiosny - powiedział Kruszyński.

W pierwszym kwartale 2013 roku TextilMarket, dyskontowy segment działalności Redanu, przyniósł 2,4 mln zł straty brutto. Strata wynikała głównie z utrzymywania się niskich temperatur oraz opadów w całym kwartale - ocenił Kruszyński.

Przychody segmentu wzrosły o 3,9 proc. do 45,6 mln zł.

W trzecim kwartale Redan planuje uruchomienie internetowej platformy sprzedażowej dla segmentu dyskontowego.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9008

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.