Wyniki Redanu w okresie wiosenno-letnim mogą być gorsze od wcześniejszych oczekiwań

Autor: PAP 14 maja 2013 15:10

Redan widzi niedopasowanie swojej kolekcji wiosenno-letniej do oczekiwań klientów i spodziewa się, że wyniki w okresie drugiego i trzeciego kwartału będą gorsze od wcześniejszych oczekiwań - poinformował na konferencji wiceprezes Redanu, Bogusz Kruszyński.

-W marcu, a szczególnie w kwietniu wyraźnie widać, że kolekcja na sezon wiosna/lato 2013 nie jest dobrze dopasowana do obecnych warunków rynkowych. Klienci oczekują przede wszystkim niskich cen i jakość ma dla nich drugorzędne znaczenie. Nasze niedopasowanie powoduje, że sprzedaż części modowej jest obecnie we wszystkich kanałach niższa od naszych oczekiwań" - powiedział Kruszyński.

-Odwrócenia tej tendencji spodziewamy się, gdy do sklepów wejdzie kolekcja jesienno-zimowa - dodał.

W I kwartale sprzedaż w segmencie modowym Redanu wzrosła o 20,7 proc. do 52,3 mln zł. Spadła jednak marża handlowa. Wyniosła ona 43,4 proc. w porównaniu z 50,3 proc. rok wcześniej.

- Kwartał był zupełnie inny pod względem struktury sprzedaży i marż niż w 2012 roku - dużo większy udział stanowiła kolekcja jesienno-zimowa. Wszystko przez utrzymującą się złą pogodę - powiedział Kruszyński.

Strata brutto segmentu modowego w pierwszym kwartale wyniosła 0,3 mln zł, wobec 2,1 mln zł w pierwszym kwartale 2012 roku.

Redan w pierwszym kwartale kontynuował prace nad strukturą sprzedaży w segmencie modowym. Spółka zamknęła sześć nierentownych sklepów własnych i zamieniła pięć kolejnych na placówki franczyzowe. Na drugi kwartał Redan planuje siedem kolejnych zamknięć, chce też nadal zamieniać sklepy własne na franczyzę.

Redan spodziewa się, że pomimo straty w pierwszym kwartale, segment dyskontowy poprawi w tym roku ubiegłoroczny zysk netto, który wyniósł 1,3 mln zł.

- Nasz optymizm opieramy na istotnej poprawie wyników, którą obserwujemy od nadejścia wiosny - powiedział Kruszyński.

W pierwszym kwartale 2013 roku TextilMarket, dyskontowy segment działalności Redanu, przyniósł 2,4 mln zł straty brutto. Strata wynikała głównie z utrzymywania się niskich temperatur oraz opadów w całym kwartale - ocenił Kruszyński.

Przychody segmentu wzrosły o 3,9 proc. do 45,6 mln zł.

W trzecim kwartale Redan planuje uruchomienie internetowej platformy sprzedażowej dla segmentu dyskontowego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9685

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane