Wysokie koszty dostawy główną barierą rozwoju e-commerce w Polsce

www.portalspozywczy.pl 13 października 2014 17:37

Polscy internauci są w światowej czołówce pod względem robienia zakupów za pośrednictwem kanału e-commerce. Aż 65 proc. korzystających z internetu Polaków dokonało jednego z ostatnich zakupów przy pomocy sieci. To zaledwie o 1 punkt procentowy mniej, niż w przypadku internautów z Wielkiej Brytanii, Szwajcarii czy Korei Południowej, oraz aż o 14 punktów procentowych więcej, niż ma to miejsce w Stanach Zjednoczonych - wynika z badania "Connected Life 2014" przeprowadzonego przez TNS.

10 proc. polskich internautów ostatniego zakupu jedzenia dokonało za pośrednictwem internetu, podczas gdy dla Wielkiej Brytanii odsetek ten wyniósł 13 proc., a dla USA zaledwie 2 proc. Wspomniane kraje Polacy wyprzedzają za to pod względem zamówień kosmetyków - aż 33 proc. ostatnich tego typu zakupów Polacy dokonywali online (30 proc. w Wielkiej Brytanii, 22 proc. w USA).

Z badania TNS wynika, że dla Polaków głównymi przyczynami decydującymi o kupnie produktów za pośrednictwem internetu, a nie w sklepie, są dobra cena/lepsza jakość. Nieco rzadziej wskazywana przez respondentów była świadomość, że kupili coś taniej. Na kolejnych miejscach znalazły się: darmowa dostawa, dostawa do domu, oraz szybkość i łatwość zakupów.

Wśród barier w rozwoju e-commerce, Polacy wskazują przede wszystkim wysokie koszty dostawy. Na drugim miejscu znalazła się odpowiedź "wolę dotknąć produktu", a po niej kolejno: "wcale nie jest taniej", obawa o jakość produktu, oraz możliwość zakupu podróbki.

Jak wskazują eksperci z TNS, wciąż istnieje spora luka pomiędzy osobami szukającymi produktów online, a kupującymi w ten sposób.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,32

  • Śr

    6,61

  • Min

    4,67

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9079

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.