Wytypowano 15 polskich miast o wysokim potencjale dla nowych inwestycji handlowych

Autor: www.dlahandlu.pl 4 marca 2015 14:10

Polskie miasta o znaczącym niedoborze nowoczesnej powierzchni handlowej to Cieszyn, Łuków, Mława, Otwock, Sopot, Śrem i Zakopane - wynika z opracowania Colliers International i GfK o małych miastach.

Colliers International już po raz kolejny przygotował mapę małych polskich miast z największym potencjałem dla nowych inwestycji handlowych. Tegoroczny raport powstał przy udziale międzynarodowej firmy badawczej GfK. Badaniu poddano 56 miast o wielkości 30 tys. - 50 tys. mieszkańców, zlokalizowanych w całej Polsce, z wyłączeniem tych znajdujących się w strefie bezpośredniego oddziaływania największych aglomeracji miejskich. Wyjątkiem od powyższej reguły jest Sopot, który choć stanowi integralną część aglomeracji trójmiejskiej, to jest jednocześnie niezależnym rynkiem handlowym i silnym ośrodkiem turystycznym. W analizie uwzględniono również Otwock, który pomimo lokalizacji w aglomeracji warszawskiej jest niezależnym ośrodkiem handlowym o zasięgu lokalnym.

Zbiorcza analiza przyjętych parametrów wskazuje na 15 miast o wysokim potencjale dla nowych inwestycji handlowych. Wśród najatrakcyjniejszych miast znalazło się aż 7 o znaczącym niedoborze nowoczesnej powierzchni handlowej: Cieszyn, Łuków, Mława, Otwock, Sopot, Śrem i Zakopane. Ze względu na obiecujące perspektywy społeczno-ekonomiczne, pomimo stosunkowo wysokiego poziomu konkurencji, do grona miast o największym potencjale dołączyły także: Bochnia, Krosno, Kwidzyn, Mińsk Mazowiecki, Oleśnica, Oława, Skierniewice oraz Świnoujście.

Status lokalizacji mało atrakcyjnych dla inwestycji handlowych zyskało 15 miast, z czego 9 to ośrodki o dużych zasobach powierzchni handlowej. Pozostałe 26 miast odznacza się średnim potencjałem dla nowych inwestycji handlowych. Wynika to ze stosunkowo wysokiej konkurencji połączonej z niezbyt dobrą sytuacją społeczno-ekonomiczną i brakiem perspektyw na szybką poprawę.

- Potencjał rynków handlowych małych miast został już kilka lat temu dostrzeżony i doceniony przez deweloperów, którzy zrealizowali w nich wiele udanych inwestycji. Coraz trudniej o „nieodkryte" lokalizacje, wciąż jednak są miasta, w których nowe inwestycje handlowe mają szansę na sukces - komentuje Katarzyna Michnikowska, starszy analityk w dziale doradztwa i badań rynku w Colliers International.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • pipidówka mala 2015-03-04 15:52:28

    mława miasto o wysokim potencjale .....ludzie trochę rozumu

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,60

  • Śr

    0,34

  • Min

    0,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9392

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.