Wzorem McDonald's - jak przekonać, że praca na kasie jest atrakcyjna

Autor: www.dlahandlu.pl 1 lutego 2017 14:44

Wzorem McDonald's - jak przekonać, że praca na kasie jest atrakcyjna fot. shutterstock

Wydaje się, że walka sieci handlowych oprócz formy promocji cenowych przybrała formę walki na lepszego pracodawcę. Co kilka dni sieci informują o podwyżkach, bogatych pakietach socjalnych, a nawet - jak w przypadku Lidla - nowych ubraniach dla pracowników. Zdaniem Wojciecha Walczaka z agencji Melting Pot taki komunikat ma za zadanie działać na dwóch polach – pracowniczym i konsumenckim.

- Coraz większa konkurencja pomiędzy sieciami handlowymi, zmiany w strukturze zakupów (powodowane stopniową ucieczką od hipermarketów do sieci dyskontowych i convenience), program 500+ wpływający na zamożność części społeczeństwa, ale też jednocześnie zabierający pracowników z rynku - to tylko najważniejsze składowe, które każą sieciom walczyć o wartościowych pracowników w coraz bardziej wymagający sposób. Dlatego jedną z oczywistych cech komunikacji o coraz lepszym traktowaniu swoich pracowników poprzez coraz wyższe pensje, dodatki do nich czy pakiety socjalne jest chęć znalezienia pracowników. To główny powód, ale nie jedyny - podkreśla Wojciech Walczak.

Takie działania marek znane się nie od dzisiaj – od dawna, takie działania cyklicznie prowadzi np. McDonald's. - Sieć przekonuje, także w dużych i masowych kampaniach reklamowych, że praca przy sprzedaży hamburgerów i „frytek do tego” nie jest wcale powodem do wstydu, a wręcz przeciwnie – pokazuje zaradność i pozytywne nastawienie do życia i pracy oraz nieograniczone możliwości awansu. I rekrutacja pracowników jest tutaj równie ważna jak budowanie całościowego wizerunku marki – odpowiedzialnej, przyjaznej, doceniającej swoich pracowników. Taka komunikacja to bardzo często element marketing mixu firm działających na rynkach business to business opartych o wiarygodność zatrudnianych tam pracowników - przekonuje ekspert.

Jak wskazuje Wojciech Walczak, taki komunikat ma za zadanie działać na dwóch polach – pracowniczym i konsumenckim. Klienci wolą wybierać marki, które nie tylko mówią, ale przede wszystkim działają. - I tutaj wracamy do dyskontów, dla których takie działania to także pozytywny PR wokół ich marek i budowanie długofalowej przewagi konkurencyjnej odnoszącej się do emocji samych konsumentów końcowych. Bardziej lubimy bowiem marki, co do których żywimy pozytywne emocje.  A z drugiej strony pracownicy (obecni jak i potencjalni) lubią mieć poczucie, że są w jakikolwiek sposób doceniani i motywowani do pracy - podsumowuje nasz rozmówca.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9961

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane