X FRSiH: Handel stoi marką własną (pełna relacja)

Autor: dlahandlu.pl 10 listopada 2017 12:35

X FRSiH: Handel stoi marką własną (pełna relacja) fot. PTWP

W czasie sesji Handel stoi marką własną – perspektywy rozwoju i wyzwania dla producentów i handlowców przedstawiciele sieci: Biedronka, PGS, Piotr i Paweł oraz Grupa Chorten stwierdzili, że obecnie jakościowa marka własna jest odpowiedzią na trendy premium, convenience i prozdrowotny, zaś producenci wskazywali, że dzisiaj marka własna to bardziej szansa na rozwój firmy niż zagrożenie kanibalizacją dla marek producenckich. Debatę moderował: Mikołaj Piaskowski, Counsel, Baker McKenzie.

Na początku debaty Maciej Bartmiński zaprezentował raport firmy Market Side, z którego wynikało, że 88 proc. klientów jest świadomych marek własnych sieci spożywczych, 77 proc., czyli 3/4 Polaków kupuje je, 11 proc. zna, ale nie kupuje, zaś 12 proc. nie ma ich świadomości.

57% dorosłych Polaków świadomie kupuje marki własne sieci Biedronka. Dla Lidla ten odsetek wśród Polaków wynosi 25 proc., dla Tesco 20 proc., dla Auchan -15 proc., dla Kauflandu 11 proc. Ekspert Market Side uważa, że odsetek tych odpowiedzi jest wprost proporcjonalny do ilości osób kupujących w danej sieci.

Jeśli chodzi o udział kupujących wśród klientów danej sieci to rozkład procentowy kształtuje się następująco: 67 proc. klientów Biedronki kupuje w tej sieci jej marki własne. Dla porównania odsetek kupujących marki własne sieci wśród klientów Lidla - 48 proc., Tesco - 56 proc. Auchan - 50 proc., Piotra i Pawła - 52 proc. Netto - 28 proc. a Aldi 24 proc.

22% nabywców jako najchętniej kupowane produkty marek własnych wymieniło nabiał. Kategorie produktów wśród których najpopularniejsze są marki własne to: soki napoje -10,5 proc., słodycze 9,9 proc., nabiał - 9,5 proc., art. spożywcze 8,1 proc., chemia 7,3 proc., makaron, kasza i ryż - 6,9 proc.

Percepcja marek własnych jest bardzo dobra. 72 proc. badanych uważa, że opłaca się je kupować i są tanie. 62 proc. uważa, że ich skład i smak jest podobny do produktów markowych. 66 proc. uważa, że stają się coraz lepsze. Dla 59 proc. badanych istotne jest, że są produkowane przez znanych producentów. 53 proc. uważa, że są to produkty tak dobre jak markowe, a 43 proc. postrzega je jako produkty wysokiej jakości. Jednak 27 proc. pytanych uważa, że ich opakowania są atrakcyjne.

W porównaniu z 2007 rokiem o 70 proc. wzrosła ocena jakości marek własnych (są tak samo dobre jak produkty markowe), o 39 proc. więcej wskazań ma też opinia, że opłaca się je kupować. Pomimo, że opakowania to nadal pięta achillesowa marek własnych to ocena atrakcyjności opakowań poprawiła się o 52 proc.

Cena jest najważniejszym czynnikiem zakupu dla 58% nabywców marek własnych, zaś dla jedynie 5 proc. ich jakość i smak. Dla 37 proc. tak samo ważna jest cena, jakość i smak.

57% osób świadomych marek własnych chciałoby mieć szerszy wybór tych produktów.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,13

  • Min

    2,71

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.