Za kilka lat e-sklepy wygrają ze stacjonarnymi placówkami

Autor: Rzeczpospolita 17 lutego 2017 09:17

Już za kilka lat internet wygra ze sklepami. Kupujący spodziewają się, że najwięcej będą wydawali w e-sklepach – informuje „Rzeczpospolita”

Konsumenci już dzisiaj prognozują, że w 2025 r. będą częściej kupowali przez internet niż w tradycyjnych sklepach. Jeśli zsumować deklaracje chęci dokonywania zakupów za pośrednictwem komputera i z użyciem urządzeń mobilnych, widać, że e-handel chce już wkrótce wybierać niemal dwukrotnie więcej osób niż tradycyjne sklepy.

Z badania SW Research dla sieci Leroy Merlin nie wynika jednak, że stacjonarne placówki są skazane na zniknięcie z rynku. O ile zwolennicy poszukiwań towaru i finalizowania zakupów tylko w internecie wygrywają, o tyle jednak wciąż liczna jest grupa osób, które wcześniej wybierają się do stacjonarnego sklepu, aby obejrzeć interesujące je produkty.

Sprzęt elektroniczny to od dawna czołowa kategoria pod względem udziału wartościowego w zakupach internetowych. Jednak ten udział zatrzymał się na poziomie ok. 20 proc. To znacznie powyżej rynkowej średniej wynoszącej ok. 5–6 proc. – tylko taka część sprzedaży detalicznej dokonywana jest przez e-platformy.

 Widać jednak szybki postęp dzięki nowym kategoriom, zwłaszcza takim jak odzież. Jeszcze kilka lat temu nikt nie wierzył w sukces e-sprzedaży takich produktów, a dzisiaj jest to już jeden z liderów segmentu. Podobnie jak obuwie, w którym już ponad 10 proc. sprzedaży przypada na e-sklepy.

Na zachodzie Europy od lat motorem rozwoju handlu internetowego są supermarkety spożywcze. Coraz więcej konsumentów z wygody woli kupowanie asortymentu świeżego online, ale u nas rynek rozwija się słabo. Według szacunków Polacy na zakupy żywności przez internet wydają już ok. 1 mld zł rocznie. Jednak po zniknięciu z rynku sklepu Alma24.pl te szacunki mogą się okazać zbyt optymistyczne.

Więcej w „Rzeczpospolitej”.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,50

  • Śr

    7,06

  • Min

    5,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.