PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Za kilka lat technologia rozszerzonej rzeczywistości zadomowi się w handlu

Autor: dlahandlu.pl 5 sierpnia 2013 12:04

Za kilka lat technologia rozszerzonej rzeczywistości zadomowi się w handlu

Z analizy McCann Worldgroup wynika, że rozszerzona rzeczywistość (Augmented Reality - AR) może zmienić sposób, w jaki - także w Polsce - będą robione zakupy. Sieci handlowe będą musiały wziąć pod uwagę oczekiwania klientów, którzy marzą o robieniu zakupów i przymierzaniu ubrań w czasie rzeczywistym, bez wychodzenia z domu.


Technologia Augmented Reality (AR) pozwoli klientom nie tylko zobaczyć, jak wyglądają w danym ubraniu, ale także poczuć jego fakturę, a nawet zapach. A to wszystko bez wychodzenia z domu. Z kolei sieciom handlowym może umożliwić efektywne wykorzystanie całego spektrum narzędzi marketingowych i sprzedażowych (kupony, vouchery, wyprzedaże), połączonych z naszymi profilami w mailach społecznościowych. Dla wielu z nas brzmi to jak science-fiction. Analitycy przewidują jednak, że do 2017 roku na świecie ściągniemy 2,5 miliona aplikacji, a dochody z nich przekroczą 2,5 miliarda dolarów.
Pod koniec ubiegłego roku Yihaodian - największa chińska strona internetowa sprzedająca żywność zapowiedziała otwarcie 1000 sklepów spożywczych, opartych wyłącznie na trójwymiarowej rozszerzonej rzeczywistości. Jest to najprawdopodobniej początek nowego trendu w handlu, który zapowiadało pojawienie się takich technologii, jak QR Kody czy 3D. Dzięki Augmented Reality klienci będą mogli fizycznie doświadczyć całego procesu robienia zakupów bez wychodzenia z domu. Myślę, że nie będziemy długo czekać, kiedy takie sieci jak: Tesco, Auchan, Carrefour, Biedronka, ale także Allegro, czy Empik zaczną zastanawiać się, jakie możliwości daje to narzędzie - mówi Wojciech Borowski, CEO McCann Worldgroup w Polsce.
W lipcu 2013 r. analitycy McCann Worldgroup przeanalizowali ponad 1000 aplikacji AR dostępnych na świecie. Na tej podstawie ustalili 3 zasady, jakimi w najbliższym czasie powinny kierować się sieci handlowe, chcące efektywnie wykorzystywać to innowacyjne narzędzie:
Edukacja konsumentów - zwiększenie świadomości nt. używania nowych technologii, takich jak AR. Edukacja jest kluczowa, aby klienci chcieli spróbować tego nowego sposobu robienia zakupów.

Ciekawy kontent - AR to przede wszystkim doświadczenie, dlatego także w handlu najważniejsze jest dostarczenie klientom tematów, które będą dotyczyły ich życia i przez to będą dla nich ciekawe. Efektywny marketing i reklama zawsze są oparte na dobrych historiach. A jedna z wielu rzeczy, którą AR może dać, to wciągnięcie ludzi, żeby w tych historiach uczestniczyli.

Ograniczona liczba aplikacji - jedna marka czy sklep, posiadająca kilka, a nawet kilkanaście aplikacji AR, może wprawić swoich klientów w zakłopotanie. Dlatego warto zrobić jedną, spójną aplikację, która będzie dotyczyła kilku, a nawet kilkunastu produktów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Modernizujmy armię rozsądnie. Wnioski po Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach ⬇️ @polskathetimes @EECKatowice polskatimes.pl/strefa-biznesu…
    @EECKatowice - (RT) @PZLSwidnik
  • W wiceministrem zdrowia Zbigniewem J. Królem @MinZdrowia na @EECKatowice rozmawialiśmy m.in. o zdrowiu publicznym. Po I wojnie światowej Polska była wschodnioeuropejskim liderem w tej dziedzinie #zdrowiepubliczne #EKG2018 #EEC2018 bit.ly/2kezwvf https://t.co/TL0Aq2HW8R
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,69

  • Śr

    0,92

  • Min

    0,65

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8111

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 622757

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane