Za rewolucją zdrowej żywności stoją kobiety

Autor: dlahandlu.pl 18 października 2017 11:15

Za rewolucją zdrowej żywności stoją kobiety Fot. Shutterstock.com

Wszyscy Polacy chcą jeść zdrowo. Najlepiej żywność polską, świeżą i mało przetworzoną. Firmy i marki, które chcą zarabiać na tym trendzie, muszą być ostrożne. Ogólne deklaracje konsumentów nie pozwalają domyślać się istotnych szczegółów. Nie zdradzają np. tego, że za rewolucją zdrowej żywności stoją głównie kobiety - wynika z raportu Open Research.

Prawie 70 proc. badanych przez Open Research twierdzi, że często wybiera zdrową żywność. Tego możemy dowiedzieć się z najnowszej edycji raportu badawczego „Zdrowa żywność 2017” przygotowanego przez agencję badawczą Open Research, specjalizującą się w realizacji badań shopperowych.

Badanych poproszono m.in. o wskazanie trzech stwierdzeń najbardziej pasujących do określenia „zdrowa żywność”. Na produkty mało przetworzone wskazało aż 33% kobiet i tylko 24% mężczyzn. Mała ilość soli i cukru to wyznacznik zdrowej żywności dla 16% kobiet i 11% mężczyzn. Kobiety też częściej deklarują kupowanie zdrowej żywności - mówi Mariusz Pyc, Client Service Director w Open Research.

Komunikaty promujące zdrową żywność trzeba także dostosować do wieku konsumentów. Tradycyjne receptury kojarzy ze zdrową żywnością zaledwie kilkanaście procent konsumentów w wieku 15–19 lat. Dużo mniej niż w grupie osób powyżej 60. roku życia.

Za sprawą zmian preferencji konsumenckich niektóre produkty żywnościowe wychodzą poza swoją pierwotną kategorię. Jak wynika z danych Open Research, dzieje się tak również na polskim rynku. Przykład stanowią produkty bez glutenu i laktozy, które kiedyś oferowano głównie alergikom. Obecnie aż 33% badanych zwraca uwagę na zawartość glutenu, a 26% na zawartość laktozy w żywności. To dużo, jeśli wziąć pod uwagę, że odsetek osób ze zdiagnozowaną alergią spożywczą lub nietolerancją pokarmową wynosi niecałe 9%.

Najczęściej etykiety czytają konsumenci zaliczeni do segmentu Perfekcjonistów. Na tle pozostałych segmentów wyodrębnionych w badaniu Perfekcjoniści częściej mają stałą pracę, żyją w związkach i mają dzieci. Dochody pozwalają im nie tylko pokrywać codzienne wydatki, ale i przeznaczać część na oszczędności.

Skład produktu na etykiecie kiedyś był formalnym dodatkiem do logo, barwnej grafiki, hasła reklamowego. Teraz jest on jednym z najważniejszych zasobów brandu. Nie stałoby się tak bez wpływu kobiet, które czytają etykiety. A zainteresowane są przede wszystkim tym, czego w danym produkcie nie ma.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9343

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane