Żabka Polska może zrezygnować z brandu Freshmarket

Autor: PAP 27 kwietnia 2017 16:03

Żabka Polska może zrezygnować z brandu Freshmarket fot. Freshmarket (Żabka Polska)

Sieć detaliczna Żabka, przejęta przez CVC Capital Partners, chce by liczba nowych sklepów w kolejnych latach była większa niż 430 otwarte w 2016 r., nie planuje jednak skokowej ekspansji - poinformował prezes Tomasz Suchański, prezes Żabka Polska. Spółka chce się skupić na formacie convenience.

"Będziemy stopniowo zwiększać tempo ekspansji, nie będzie żadnych wielkich skoków" - powiedział na konferencji Suchański.

Żabka w ubiegłym roku miała 4.600 sklepów, wszystkie w ramach franczyzy.
Zapytany o akwizycje prezes odpowiedział: "przejmujemy pojedyncze sklepy. Interesują nas tylko najlepsze lokalizacje". "Strategia opiera się bardziej na zwiększeniu obecności w większych miastach niż w mniejszych miejscowościach" - powiedział prezes.
"Jeśli chodzi o ekspansję, to rośniemy o ok. 10 proc., a sprzedaż LFL mamy poniżej 10 proc. Możliwy jest zatem wzrost przychodów o kilkanaście procent rocznie" - dodał.
Strategia Żabki zakłada rozwój nowych kategorii produktów - żywności z możliwością spożycia w sklepie, kawy itp. Prezes poinformował, że docelowo przychody z tego segmentu działalności miałyby stanowić kilkanaście procent sprzedaży w sieci. Wartość rocznej sprzedaży w sieci w ubiegłym roku wyniosła ok. 6,4 mld zł.
Do spółki Żabka Polska należy także sieć kilkuset sklepów pod marką Freshmarket, o większej powierzchni niż sklepy pod marką Żabka. Suchański poinformował, że trwają analizy dotyczące rozwoju tego segmentu, a wśród rozważanych wariantów jest rezygnacja z marki Freshmarket.
"Dopinamy szczegóły przyszłości Freshmarket. Sieć nie +pali pieniędzy+, ale nie pasuje do koncepcji convenience, którą rozwijamy. Chcemy skupić się na tym, w czym jesteśmy najlepsi" - powiedział.
"Na pewno nie będziemy się jednak pozbywać naszych sklepów. Ze strategicznego punktu widzenia są korzyści ze zunifikowania tych dwóch sieci. Utrzymywanie dwóch brandów jest drogie" - dodał.
W kwietniu fundusz CVC Capital Partners sfinalizował przejęcie Żabki od Mid Europa Partners.
Krzysztof Krawczyk, szef warszawskiego biura CVC poinformował, że horyzont inwestycji jest standardowy dla tego typu transakcji, czyli 4-6 lat.
"Nie zamykamy żadnej ze ścieżek wyjścia. Żabka to mocny brand i z tego powodu giełda wydaje się dobrym rozwiązaniem. Dla zarządu byłaby to także możliwość, by kontynuować rozwój spółki dłużej niż w naszym horyzoncie inwestycyjnym" - powiedział.
"Przez najbliższe trzy lata chcemy skupić się na rozwoju biznesu, a nie zastanawiać się komu go sprzedać" - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,29

  • Śr

    5,97

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10744

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane