Żabka Polska: Niemal 70 proc. ajentów pozytywnie ocenia ogólne warunki umowy z Żabką

Autor: dlahandlu.pl 30 grudnia 2015 12:30

W ramach nowej strategii rozwoju Żabka Polska zamierza udoskonalać relacje z osobami prowadzącymi sklepy. W ten sposób chce utrzymać pozycję lidera wyznaczającego kierunki rozwoju segmentu convenience. Po zmianie zarządu w połowie roku Żabka zdecydowała się na przeprowadzenie kompleksowego badania satysfakcji ajentów.

Coraz bliższy jest moment, w którym placówki franczyzowe stanowić będą 1/3 „małego handlu” w naszym kraju. – Dynamiczny rozwój franczyzy w segmencie convenience, jaki od kilku lat obserwujemy na polskim rynku pokazuje, że rodzimi franczyzodawcy i franczyzobiorcy doskonale zdają sobie sprawę ze swoich mocnych stron, a sieci wielkopowierzchniowe nie doceniły potencjału tej części rynku. Zwłaszcza trzech czynników: szybkości, z jaką nastąpi konsolidacja i wynikającego z niej wzrostu potencjału zintegrowanych organizacji, powrotu konsumentów, zmęczonych długotrwałymi zakupami, do sklepów osiedlowych oraz znaczenia, jakie ma bezpośredni kontakt handlowca z klientem – powiedział Krzysztof Andrzejewski, prezes zarządu Żabka Polska.

Żabka Polska ma obecnie 4 100 punktów w całej Polsce, prowadzonych przez ajentów. Po zmianie zarządu w połowie roku Żabka zdecydowała się na przeprowadzenie kompleksowego badania satysfakcji ajentów. Informacje uzyskane w wyniku przeprowadzonych badań stanowiły punkt wyjścia dla szeregu zmian, wyznaczając ścieżkę rozwoju tej sieci franczyzowej. 

Z badania przeprowadzonego wśród ajentów Żabka Polska wynika, że pozytywnie oceniają oni terminowość (79 proc.), jak i terminy wzajemnych rozliczeń ustalone z siecią (74 proc.). Ogólne warunki umowy z Żabką pozytywnie ocenia niemal 70 proc. ajentów.

W zakresie bieżącej działalności, 3/4 ajentów pozytywnie ocenia przydzielenie każdemu z nich opieki ze strony partnera ds. sprzedaży. 9 na 10 ajentów przyznało, że bardzo istotne są dla nich szkolenia, a te oferowane przez sieć przez większość ajentów są postrzegane jako bardzo wartościowe. System informatyczny, jako prosty w obsłudze oceniło 9 na 10 ankietowanych. 83 proc. ajentów pozytywnie ocenia wielostopniowy system dobru lokalizacji każdego nowopowstającego sklepu Żabka.

Według ponad 3/4 ajentów (76 proc.) asortyment sklepów Żabka jest dostosowany do oczekiwań klientów. 89 proc. uczestników badania chwali aktywność sieci Żabka w zakresie działań promocyjnych i marketingowych.

Uczestnicy badania wskazali także te dziedziny, w których oczekują poprawy. To np. czas rozpatrywania reklamacji dotyczących zarówno inwentaryzacji (negatywnie ocenia ten element 21 proc. ajentów), jak i dostaw (16 proc.).

Badanie przeprowadził Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia w trzecim kwartale 2015 r. na reprezentatywnej grupie ajentów sieci Żabka, metodą bezpośrednich wywiadów ankieterskich. Badanie przeprowadzono w ramach cyklicznej oceny relacji sieć-ajenci i przygotowań do wdrożenia nowej strategii Żabka Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Michał 2016-01-08 14:50:24

    Typowe żabolenie. Sieć robi sobie co jakiś czas pijar. Powód prosty szuka w ten sposób potencjalnych ajentów do współpracy. Młodych często niedoświadczonych. Czyli kolejnych naiwnych. Bo kto za mniej niż 3% marżę możne prowadzić dochodowy sklep. Fundusz Mid Europa właściciel tych budek z piwem doi naiwnych Polaków jak może sprzedając drogo i jeszcze bezczelnie chce wmówić ludziom ze to super biznes!! Ile jeszcze lat będzie trwał ten pseudo-biznes?

  • rzabka_mała 2015-12-30 12:38:21

    ze szkoleń zadowoleni, z terminowości zadowoleni, ale np. z opłacalności takiego biznesu? też 75% powiedziało, że jest zadowolonych? typowe mydlenie oczu.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    19,20

  • Śr

    9,77

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9343

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane