PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Zagraniczne sieci kontrolują 70 proc. czeskiego handlu detalicznego

Autor: WPHI w Pradze na podstawie Hospodarskych Novin 7 września 2016 09:52

Ok. ¾ czeskiego rynku sklepów samoobsługowych jest kontrolowanych przez 10 największych sieci. Wg danych firmy GfK, zagraniczne sieci kontrolują 70% czeskiego handlu detalicznego – najwięcej w regionie Europy Centralnej. Na czele listy znajdują się Kaufland, Tesco i Albert, które łącznie odnotowały w 2015 r. przychody na kwotę 137 mld CZK (ok. 5 mld EUR). Kolejne 15% rynku przypada na spółdzielnie i sieci supermarketów znajdujące się w rękach czeskich (także działające na zasadzie franczyzy), zaś pozostałe 15% - na sprzedawców niezrzeszonych - czytamy w opracowaniu portalu promocji eksportu.

Według analiz firmy Nielsen, w 2015 r. zamknięto w RCz 350 sklepów o powierzchni do 50 m2, w dużej części na obszarze wsi i mniejszych miast. Ze względu na stosunkowo niewielką liczbę klientów i ubogi asortyment oferowanych towarów, a także wysokie wydatki na zatrudnienie pracowników sklepy na tych obszarach nie są w stanie wydłużyć godzin otwarcia, przez co tracą konkurencyjność w stosunku do większych sklepów z okolicznych miast. Tendencję tę pogłębia ekspansja dużych sieci do coraz mniejszych miast.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,60

  • Śr

    3,27

  • Min

    2,34

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7156

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.