Zakaz handlu w niedziele ma tyle samo zwolenników, co przeciwników

www.portalspozywczy.pl 28 listopada 2016 09:45

Jak wynika z badań SW Research, prezentowanych podczas targów Orzeł Dystrybucji FMCG, opinie konsumentów w kwestii ograniczenia handlu w niedzielę są podzielone. Zarówno zwolennicy, jak i przeciwnicy stanowią niewiele ponad 39 proc. W przypadku zwolenników zakazu sprzeciw uzasadniany jest często dobrem osób pracujących w sklepie. Osoby przeciwne ograniczeniom odwołują się natomiast w zdecydowanej większości do prawa własnego wyboru.

W listopadzie 2016 roku Agencja Badań Rynki i Opinii SW Research przeprowadziła wśród konsumentów ankietę, której celem było określenie preferencji zakupowych Polaków oraz zdiagnozowanie, jakie mogą być one w sytuacji, gdyby wprowadzono ograniczenie handlu w niedzielę i święta. W badaniu wzięło udział 760 osób, które odpowiadają w swoim gospodarstwie domowym na zakupy.

Badanie potwierdziło tezę, że w dni robocze tygodnia najchętniej robimy zakupy w mniejszych sklepach osiedlowych czy dyskontach, zlokalizowanych bliżej pracy czy miejsca zamieszkania. Po zakupy „na kilka dni” udajemy się natomiast do większych sklepów – najczęściej w piątek (26 proc.) oraz w sobotę (38 proc.). Wówczas rośnie popularność super- i hipermarketów.

Według raportu w niedzielę większe zakupy robi zaledwie 7,5 proc. badanych, a niedzielna wizyta w sklepie wiąże się przede wszystkim z zakupem artykułów spożywczych (65,6 proc.).

Badani wskazali też powody decydujące o zakupach w ten dzień tygodnia. Zdaniem 48,5 proc. badanych robienie zakupów w niedzielę wiąże się z większym komfortem – możliwością kupowania bez pośpiechu. Brak czasu w inne dni wskazało 40,8 proc badanych, natomiast 9,9 proc przyznało, ze wiąże niedzielne zakupy z formą rozrywki.

W raporcie starano się również określić, czy Polacy chcą ograniczenia handlu w niedzielę. Według uzyskanych statystyk zarówno zwolennicy, jak i przeciwnicy stanowią niewiele ponad 39 proc. Zdecydowanie za wprowadzeniem zakazu handlu w niedzielę i święta opowiedziało się 21,2 proc, raczej za - 18 proc, zdecydowanie przeciw zakazowi - 23,6 proc, a raczej przeciw - 18,8 proc. 18,5 proc odpowiedziało, że nie wie. W przypadku zwolenników zakazu sprzeciw uzasadniany był często dobrem osób pracujących w sklepie. Osoby przeciwne ograniczeniom odwoływały się natomiast w zdecydowanej większości do prawa własnego wyboru.

Portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • PK 2016-11-28 13:56:49

    Co nas obchodzi sondaż? Na tym polega demokreacja, że zwycięzca bierze wszystko. Po rewolucjach, zasada pomocniczości nie jest już prawie wcale respektowana.



    A może by tak pozwolić decydować niższym szczeblom administracji? Nie, to się żadnemu rządowi w głowie nie mieści, że możnaby wprowadzić lokalne prawo, choćby do myta czy zakazy.



    A teraz, dajmy na to, władza nas uszczęśliwia zmianą czasu co pół roku. Nic z tego, że 3/4 ma jej dawno dość, a wprowdziły ją po raz pierwszy zamordystyczne rządy (w czasie wojny w Niemczech), zresztą jak i inne wynalazki, jak emerytura, szkoła powszechna itd. Władza wie lepiej, że zmiana czasu jest nam potrzebna i basta.



    Czy ktoś się jeszcze dziwi, że kiedyś ludzie byli bardziej szczęśliwi? Władza im nieba nie uchylała, wystarczył pot codziennej pracy, i płynąca z nauki Kościoła wiara, nadzieja i miłość.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8968

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.