Zakaz handlu w niedziele wyzwaniem dla marek debiutujących na polskim rynku

Property News 29 grudnia 2017 09:33

Wprowadzenie zakazu handlu w niedziele będzie dużym wyzwaniem dla firm i marek, które rozważają właśnie wejście do Polski. Debiutanci mogą potrzebować więcej czasu, aby na nowo przeanalizować sytuację, w jakiej znajdą się najemcy, którzy już od dłuższego czasu w Polsce funkcjonują - ocenia Szymon Łukasik, dyrektor Działu Reprezentacji Najemców Handlowych, Cresa Polska.

- Z chwilą pojawienia się w Polsce obiektów wielkopowierzchniowych, niedziela stała się takim samym dniem handlowym, jak pozostałe dni tygodnia. Zakaz handlu w niedzielę będzie więc w naszym kraju zupełnie nowym zjawiskiem - mówi Szymon Łukasik, dyrektor Działu Reprezentacji Najemców Handlowych, Cresa Polska.

Jak przypomina, koncepcja zamknięcia sklepów w niedziele znana jest na rynkach zachodnich, jak np. w Niemczech, gdzie niedziele są dla handlowców dniem wolnym od pracy. W Polsce będzie to jednak nowość, bo Polacy zdążyli się już przyzwyczaić do robienia zakupów w sobotę i niedzielę.

- Zakaz handlu w niedziele na początku uderzy w najemców. Dla wielu z nich to właśnie niedziela jest drugim, po sobocie, najlepszym dniem pod względem generowania obrotów. Jak bardzo na tym ucierpią, dopiero się przekonamy. Powstały wprawdzie raporty, których autorzy starają się przeanalizować skutki wprowadzenia zakazu handlu w niedziele. Są to jednak ciągle domniemania - mówi ekspert. - Naszą sytuację możemy porównać do tej na Węgrzech, gdzie przez około rok obowiązywał zakaz handlu w niedziele. Właściciele, z którymi rozmawiałem, mówili, że obroty generowane przez 6 dni były porównywalne do tych z 7 dni. Jednak jak będzie wyglądać sytuacja w Polsce, dopiero się przekonamy. Zakaz ma być wprowadzany stopniowo, dlatego trudno będzie na początku jednoznacznie określić czy spowoduje spadek obrotów. Z pewnością jednak wygeneruje spadek odwiedzalności - dodaje.

Zdaniem Szymona Łukasika, z powodu zamknięcia w niedziele obiektów handlowych ucierpi zwłaszcza gastronomia. – To właśnie gastronomia czerpie zyski z ruchu generowanego w galeriach handlowych przez klientów przychodzących na zakupy. W tym kontekście otwarte pozostaje pytanie czy możliwość funkcjonowania gastronomii razem z kinami miałaby sens, ponieważ zainteresowanie klientów może okazać się zbyt małe, aby opłacało się otwierać restauracje czy punkty food courtowe w niedziele.

więcej na www.propertynews.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    3,80

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8185

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563051

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.