Zakaz reklamy przed 23 może być dla producentów piwa sporym problemem

Autor: wirtualnemedia.pl 28 listopada 2017 09:35

Wprowadzenie zakazu emisji reklam piwa między godz. 20 a 23 nie zachwieje pozycją nadawców. Ale dla producentów piwa wspomniane ograniczenia mogą być sporym problemem. - Zabranie im możliwości prowadzenia szerokiej komunikacji z klientami, może mieć negatywny wpływ na ich biznes, a zatem również na gospodarkę - komentują eksperci dla Wirtualnemedia.pl.

W połowie przyszłego roku mogą wejść w życie nowe przepisy, zgodnie z którymi reklamy piwa będą mogły być emitowane w telewizji, kinach, radiu i teatrach jedynie w godzinach 23-6. Obecnie browary mogą reklamować się już od godz. 20. Z szacunków domu mediowego Starcom (Publicis Media) wynika, że producenci piwa wydali przez trzy kwartały br. na reklamę we wszystkich mediach 160,7 mln zł netto (po uwzględnieniu rabatów). Najwięcej, bo ponad 100 mln zł, przeznaczyli na telewizję.

Paweł Bronisz, senior multiscreen trading manager w Publicis Media, szacuje, że obecnie ponad 65 proc. komunikacji reklamowej piwa w telewizji odbywa się w tzw. prime time, czyli w godz. 20-23. - Zakładając, że producenci piw będą chcieli pozostać w telewizji, problemem będzie szum reklamowy, z którym branża piwna już teraz się boryka. Często większa część bloków reklamowych, szczególnie przy programach najlepiej dopasowanych do męskich targetów, takich jak np. wydarzenia sportowe, jest wypełniona przez reklamy piwa. Wprowadzenie wspomnianego ograniczenia i chęć przeniesienia budżetów na spoty po godzinie 23, ten problem jeszcze by pognębił - twierdzi ekspert.

Dla producentów piwa wspomniane ograniczenia mogą być sporym problemem. - Zabranie im możliwości prowadzenia szerokiej komunikacji z klientami, może mieć negatywny wpływ na ich biznes, a zatem również na gospodarkę - zauważa Bronisz. Przewiduje zarazem, że z dużym prawdopodobieństwem budżety niewydane w telewizji będą przeniesione do innych mediów. - Pierwszym wyborem powinien być digital.

Największym reklamodawcą wśród producentów piwa jest Grupa Żywiec, która na reklamy w mediach tradycyjnych (poza internetem) wydała przez dziesięć miesięcy br. 209,2 mln zł (cennikowo, bez rabatów, wg Kantar Media). Drugim największym reklamodawcą jest Kompania Piwowarska z wydatkami w wysokości 187,1 mln zł (8,3 proc. więcej rok do roku), a trzecie miejsce na reklamowym podium piwnych reklamodawców zajmuje Carlsberg Polska – firma wydała w omawianym okresie 86,9 mln zł (więcej o 12,7 proc.). W czołowej piątce znalazły się jeszcze Browar Namysłów z budżetem 17,2 ml zł (mniejszym o 4,7 proc. rok do roku) i Perła-Browary Lubelskie, która wydała na reklamy w mediach 918,4 tys. zł, czyli 77,2 proc. mniej niż w tym samym okresie 2016 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8598

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.