Zakupy mobilne coraz popularniejsze w czasie wakacji

Autor: dlahandlu.pl 28 czerwca 2016 10:09

Druga edycja raportu „SmartWakacje 2.0” pokazuje, jak szybko Polacy zmieniają swoje zwyczaje w używaniu smartfonów i tabletów na wakacjach.  40 proc. badanych kupuje przez urządzenia mobilne produkty związane z wakacjami: w tym sezonie najczęściej są to kosmetyki i kremy do opalania (45 proc.), produkty związane z transportem (36 proc.), sprzęt i produkty sportowe (31 proc.), produkty modowe (29 proc.) i leki (25 proc.).

Blisko 60% Polaków zabiera ze sobą smartfon na wakacje i używa go intensywnie. 
Z pomocą smartfona planujemy wyjazdy i urlopy: 25% badanych robi listę rzeczy do wzięcia i wykonania przed urlopem, 45% sprawdza miejsce do którego wyjedzie wakacyjnie i opinie o nim a 31% kompletuje muzykę, filmy i książki, które planuje przesłuchać, obejrzeć i przeczytać podczas urlopu.

40% Polaków kupuje przez urządzenia mobilne produkty związane z wakacjami: w tym sezonie najczęściej są to kosmetyki i kremy do opalania (45%), produkty związane z transportem (36%), sprzęt i produkty sportowe (31%), produkty modowe (29%) i leki (25%).
Niemal połowa respondentów (48%) wskazuje spontanicznie na Allegro jako miejsce mobilnych zakupów wakacyjnych.

- Fakt, że Polacy masowo używają smartfonów podczas wakacji wpisuje się w trend przechodzenia klientów do kanału mobilnego – uważa Dariusz Knopiński, odpowiedzialny za kanał mobilny w Allegro. - Potwierdzeniem jest także to, że sprzedaż mobilna to obecnie jeden z naszybciej rosnących segmentów rynku e-commerce. Aplikację do zakupów na Allegro pobrało już ok 7 mln użytkowników. Pracując w Allegro nad nowymi rozwiązaniami mobilnymi przyglądamy się zwyczajom Polaków: szczególnie temu jak i co kupują – podkreśla Knopiński.

Według badania „mShopper 2.0” w 2015 roku mobilnych zakupów dokonało 37% wszystkich użytkowników Internetu – to znaczący wzrost wobec 24% rok wcześniej.

- Z punktu widzenia badacza i obserwatora trendów w Polsce tegoroczny raport przynosi sporo zaskoczeń – uważa Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzający Mobile Institute, wykonawcy badania. – Pozwala ujrzeć skalę wielu zjawisk, które obserwujemy, ale być może nie doceniamy ich zasięgu bądź rozmiaru. Przede wszystkim smartfon Polacy wykorzystują w coraz większym zakresie. Nie rośnie już tak szybko penetracja smart-urządzeń wśród Polaków, ale za to ogromnie wrosła świadomość ich możliwości. Rok temu smartfon na wakacjach miał średnio 2,5 zadania, dziś ma do wykonania 3,4 zadania. Z powodzeniem zastąpił aparat fotograficzny, coraz częściej jest też gwarantem bezpieczeństwa naszego i naszych dzieci. Czujemy się z nim bezpiecznie. Zamiast niego chętniej zostawimy w domu klucze, portfel czy ulubioną książkę. posiadaczy urządzeń mobilnych – podkreśla Katarzyna Czuchaj-Łagód.

„SmartWakacje 2.0” to druga edycja raportu poświęconego tematyce wykorzystania urządzeń mobilnych przez Polaków podczas urlopu i wakacji. W czerwcu 2015 roku Mobile Institute na zleceni Allegro przebadał pod tym kątem 1059 osób, w tym roku na pytania odpowiedziało 1587 osób. Badanie zrealizowane zostało przy pomocy ankiet elektronicznych w dniach 8-14 czerwca 2016.



 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,49

  • Śr

    2,55

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9667

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane