Zakupy w sieci: Konsumenci chcą, by proces płatności był niemal niezauważalny

Autor: dlahandlu.pl 10 marca 2017 12:29

​Z niedawno opublikowanego raportu „Płatności Cyfrowe 2016”, opracowanego na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej, wynika, że 41 proc. polskich internautów kupuje w internecie, z czego 46 proc. korzysta z płatności elektronicznych. Internauci, którzy dokonywali bezgotówkowych płatności za zakupy w internecie w ciągu ostatniego pół roku, w większości wskazywali na ich wygodę i szybkość (odpowiednio 61 i 42 proc. odpowiedzi).

- Konsumenci chcą kupować, ale nie chcą płacić. Bo o ile kupowanie może sprawiać przyjemność, o tyle płacenie nie wywołuje już takich doznań. Dlatego sama płatność powinna być jak najszybsza i jak najwygodniejsza, a jej moment jak najmniej zauważalny dla klienta – podkreśla Krystian Wesołowski z Blue Media, operator Płatności Online BM.

Konsumenci przy wyborze e-sklepu kierują się głównie ceną produktu i wiarygodnością sprzedawcy. Mogłoby się wydawać, że mniejszą wagę przywiązują do udostępnianych przez przedsiębiorcę form płatności, bowiem możliwość zapłaty przelewem internetowym, kartą, wirtualnym portfelem czy BLIKiem stała się już nieodzownym elementem oferty e-sklepów. Mimo to niemal co czwarty internauta w Polsce, jak wynika z ​​badania Blue Media „Jak płacimy w internecie”, zrezygnował z transakcji, nie mogąc skorzystać z ulubionej czy preferowanej formy płatności.

Podobnie jest w krajach zachodnioeuropejskich. Z danych zebranych przez analityków yStats.com wynika, że o ile w Wielkiej Brytanii odsetek rezygnacji w podobnych przypadkach w drugiej połowie 2016 r. był zbliżony do polskiego, to już Niemczech ponad połowa e-konsumentów rezygnowała z zakupu, nie mogąc go opłacić w ulubiony sposób.

E-sklepy starają się ze zjawiskiem porzucania koszyka walczyć. Według badania firmy Dreamcommerce, w ubiegłym roku aż 85 proc. e-sklepów działających na platformie Shoper wprowadziło zmiany w swoich witrynach - niemal co czwarty e-przedsiębiorca poszerzył dostępne formy płatności online.

- W ecommerce na znaczeniu zyskiwać będą płatności automatyczne, jednym kliknięciem. Wystarczy spojrzeć na przypadek Ubera. Jednym kliknięciem załatwiamy wszystkie czynności związane z zamówieniem przejazdu, sam proces płacenia jest dla nas niezauważalny. W perspektywie kilku lat podobnie będzie wyglądał proces płacenia za zakupy online – przekonuje ekspert Blue Media.
Klienci najwyraźniej doceniają zabiegi e-sprzedawców, poszerzających portfolio elektronicznych instrumentów płatniczych i dbających o wygodę transakcji. To z kolei sprawia, że globalna wartość transakcji bezgotówkowych z roku na rok rośnie. Według szacunków analityków Capgemini i BNP Paribas, zamieszczonych w raporcie „World Payments Report 2016”, wartość takich transakcji w 2015 r. była wyższa aż o 10,1 proc. w porównaniu do roku 2014 i nadal ma rosnąć.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,67

  • Min

    2,57

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.