Zakupy wielokanałowe i showrooming to największe wyzwania dla e-commerce

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 25 września 2013 09:38

Polski rynek handlu internetowego jest już w zaawansowanym stadium rozwoju. Jednak wraz z jego dojrzałym wiekiem pojawiają się nowe wyzwania dla właścicieli sklepów internetowych, jaki i osób odpowiedzialnych za pozyskanie klientów. Uodpornienie na reklamy, nieufność wobec zniżek, zjawisko showroomingu, łowcy okazji, mobilny wymiar handlu czy wreszcie zakupy wielokanałowe, to nowe trendy wśród konsumentów. Oczekiwania klientów z każdym rokiem są coraz większe, sklepy internetowe będą więc musiały nauczyć się je zaspokajać.

Coraz większa liczba przekazów marketingowych w internecie powoduje, że konsumenci rzadziej zwracają na nie uwagę. Co więcej, część z nich nauczyli się całkowicie ignorować. Problematyczne jest również zachęcenie potencjalnego klienta do zakupów. Polacy lubią zniżki i promocje, jednak nadal są wobec nich nieufni. Śledzenie ścieżki zakupowej konsumenta również nie należy do łatwych. Zwłaszcza, gdy porusza się on w kilku kanałach, płynnie przechodząc ze świata rzeczywistego do online. W ciągu najbliższego roku sklepy internetowe, jak i emarketerzy powinni skupić się więc na lepszym zrozumieniu potrzeb konsumentów i dopasowaniu do nich reklam.
- Ważny dla nich będzie też retargeting, który dużo skuteczniej przykuwa uwagę konsumenta niż standardowe formy reklamowe. Według najnowszych badań, aż 58 proc. kupujących zwraca uwagę na taki sposób prezentacji oferty. Warto też wspomnieć o real-time biddingu, w którym na który wydatki w USA wzrosły w tym roku aż o 73 proc. - mówi Tomasz Karolak, Country Manager w zanox.

Według Sebastiana Świderskiego z klubu zakupowego Stilago to właśnie niska cena motywuje najbardziej polskiego klienta do zakupu. Jednak nie może być ona zbyt obniżona, gdyż wtedy promocja przestaje być wiarygodna, a klient zaczyna nabierać podejrzeń co do jej prawdziwości lub wartości marki. Polacy chętnie też eksperymentują z nieznanymi w naszym kraju markami, co pozwala im się wyróżnić wśród znajomych. Jednak, aby to uczynili konieczne jest zapewnieni o wysokiej jakości oferowanego produktu.

Piotr Haładus z Groupon Polska uważa, że istotne jest zaciekawienie klienta, zapewnienie mu rozrywki, bo tego przecież szuka przeglądając oferty w sklepach internetowych i platformach sprzedażowych. Stąd coraz większa popularność biletów na koncerty, do kina czy teatru. Jego zdaniem sprzedaż w sieci to także szansa dla lokali gastronomicznych, które dzięki kuponom rabatowym mogą komercjalizować fizyczny głód klientów.

Według Moniki Zbychorskiej z nonstopConsulting wszystko zależy od celu jaki stawia przed sobą firma. Jeśli chce ona sprzedać więcej produktów, przy jednocześnie wyższej wartości koszyka zakupowego, powinna zdecydować się na kupony z rabatem procentowym. W przypadku chęci sprzedaży jednego produktu lub artykułów o niższej wartości, powinna raczej postawić na kupony o określonej wartości pieniężnej. Ekspertka zauważa również, że rabaty są mniej skuteczne przy sprzedaży produktów marek ekskluzywnych. Te nie chcą być kojarzone z okazjami i przecenami.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,55

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8968

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.