Zalando gotowe na silny wzrost w 2017 roku

Autor: dlahandlu.pl 11 sierpnia 2017 13:08

Przychody Zalando w pierwszej połowie 2017 roku wzrosły o 21,5 proc. do 2080,7 mln EURO (HY 2016: 1712,6 mln EUR). Skorygowana marża EBIT utrzymuje się na poziomie z poprzedniego roku – 102,1 mln EUR (4,9 proc.) (HY 2016: 101,2 mln, marża 5,9 proc.). Zalando przewiduje wzrost przychodów na poziomie 20-25 proc. i skorygowaną marżę EBIT w wysokości 5-6 proc.

W ramach dalszego rozwoju, Zalando planuje rozszerzyć swoją sieć logistyczną poprzez budowę dwóch kolejnych dużych centrów logistycznych – w Polsce i we Włoszech. W tej chwili Zalando obsługuje centra logistyczne o podobnych rozmiarach w Erfurcie, Mönchengladbach i Lahr, a w trzecim kwartale 2017 roku planuje również rozpoczęcie obsługi w centrum logistycznym pod Szczecinem. Te lokalizacje są wspierane poprzez działalność mniejszych centrów logistycznych, np. w Brieselang koło Berlina, we włoskiej Stradelli koło Mediolanu, w Moissy-Cramayel niedaleko Paryża, a pod koniec roku także w Brunna obok Sztokholmu.

– Przedstawione wyniki są odzwierciedleniem naszego skupienia na wzroście Zalando przy zachowaniu stałych poziomów rentowności. Ocena dodatkowych możliwości inwestycyjnych, testowanie innowacji, a następnie ich skalowanie jest w naszych genach. Uwzględnia to również wprowadzenie dodatkowego asortymentu dla naszego niedawno uruchomionego programu lojalnościowego Zalando Zet – komentuje Rubin Ritter, Członek Zarządu Zalando.

W ostatnim kwartale Zalando konsekwentnie realizowało swoją strategię budowy silnej, międzynarodowej platformy cyfrowej. W jej ramach, uruchomiło usługę Zalando Fulfillment Solutions, wraz ze swoim flagowym partnerem – firmą Bestseller, umożliwiając innym markom modowym dostęp do swojej infrastruktury logistycznej i cennego know-how. W drugim kwartale zostały także zakończone transakcje z firmami Anatwine, twórcą oprogramowania umożliwiającego markom modowym sprzedaż towarów na wielu rynkach, oraz KICKZ, sklepu online ze sprzętem do gry w koszykówkę, wzmacniając kategorię odzieży sportowej. Ponadto, w ramach Programu Partnerskiego, Zalando poszerzyło swój asortyment o takie firmy, jak Nike, Lacoste, Pepe Jeans czy Esprit.

W drugim kwartale 2017 roku przychody wzrosły o 20,1% do 1100,5 mln EUR. Wpływ na to miała rosnąca baza klientów oraz wzrost średnich zamówień – 3,7 razy w ciągu roku, co oznacza częstsze zakupy oraz wskazuje na wzmocnienie lojalności konsumentów. W porównaniu do poprzedniego kwartału liczba aktywnych klientów zwiększyła się o około 800 tys. i wynosi obecnie 21,2 mln. To największy wzrost od czwartego kwartału 2015 roku.

Skorygowana marża EBIT w poprzednim roku osiągnęła poziom 81,8 mln EUR – 7,4% (II kw. 2016: 80,9 mln EUR, marża 8,8%). Nieznacznie niższa marża brutto i wyższe koszty uzupełnienia asortymentu zostały wyrównane z wydatkami marketingowymi. Zwiększone koszty uzupełniania asortymentu wynikają z wyższych wydatków na usprawnienie logistyki – Zalando kontynuuje wdrażanie szybkich dostaw i zwrotów, a także wzmacnia wydajność i automatyzację w centrach logistycznych.

Wydatki inwestycyjne w pierwszej połowie 2017 r. wyniosły 130 mln EUR z wyłączeniem fuzji i przejęć, odzwierciedlając inwestycje w infrastrukturze i wewnętrznych oprogramowaniach. Zalando planuje wydatki kapitałowe w wysokości około 250 mln EUR w 2017 roku z wyłączeniem fuzji i przejęć.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.