Zalando liderem wsród reklamodawców branży e-commerce

Autor: pr 9 listopada 2016 12:48

Wydatki mediowe branży e-commerce w pierwszej połowie 2016 roku wyniosły prawie 92 mln zł. To o 23% mniej niż w analogicznym okresie 2015 roku – wynika z analizy domu mediowego Codemedia. O 41% zmniejszyły się również nakłady na promocję w Internecie, który pozostaje najczęściej wybieranym medium przez reklamodawców z tej branży.

Najintensywniej inwestowano w promocję odzieży i obuwia. Najwięcej na reklamę przeznaczyło Zalando wydając ponad 5 milionów więcej niż kolejne marki w zestawieniu. Jednak podobnie jak cała branża wydatki tego e-sklepu były mniejsze o 55%. Za Zalando uplasowały się Allegro i Ceneo.
Wydatki branży e-commerce począwszy od 2008 roku, stale wzrastały aż do roku 2016. W tym roku zanotowano 23% spadek w stosunku do roku 2015. Jest to również wynik niższy niż w roku 2014 (nieprzekraczający 100 mln). Największy wzrost przypada, podobnie jak w poprzednich latach, na maj.

Najczęściej wybieranym medium przez reklamodawców z tej branży pozostaje Internet, gdzie ulokowano 61% budżetów. To jednak spadek o 41% w stosunku do analogicznego okresu 2015 roku. Na drugim miejscu znalazła się telewizja (20%), a na trzecim magazyny (12%). Jednak w przeciwieństwie do reklamy internetowej, promocja w magazynach i telewizji zyskiwała – odpowiednio nakłady rosły o 74% i 55%.
Reklamodawcy z branży e-commerce coraz częściej decydują się na promocję poza Internetem.
- Dane potwierdzają, że zauważają potencjał związany z innymi mediami i możliwością przyciągnięcia poprzez nie klientów. Najwięcej na reklamę w magazynach wydały e-sklepy oferujące odzież i obuwie – mówi Anna Lipińska, Group Account Director z domu mediowego Codemedia, który przygotował analizę.

Kategorią, która zdecydowanie najwięcej inwestuje w działania reklamowe, są sklepy internetowe (67,1%), a w dalszej kolejności serwisy ogłoszeniowe (10,6%), aukcje i narzędzia aukcyjne (10,3%) oraz porównywarki cen (8,4%). W stosunku do pierwszej połowy 2015 roku, w analizowanym okresie o 33% zmniejszył się udział sklepów internetowych w wydatkach całej kategorii.  Natomiast wzrost wydatków o 44% zanotowały serwisy ogłoszeniowe. Z kolei aukcje i narzędzia aukcyjne odnotowały spadek o 13%. W rezultacie, w poprzednim roku większy udział w wydatkach o 5 punktów procentowych miały sklepy internetowe, natomiast aukcje i narzędzia aukcyjne zanotowały spadek (o 2 punkty procentowe), a wzrost serwisy ogłoszeniowe (o 2,5 punktu procentowego).

W pierwszym półroczu 2016 roku w czołówce najwięcej wydających e-commerców znalazły się głównie sklepy internetowe, aukcje oraz porównywarki cenowe. Największym reklamodawcą było Zalando.pl. Na drugim miejscu znalazło się Allegro.pl. Za nim uplasowało się Ceneo. W stosunku do poprzedniego roku, Zalando.pl wydało znacznie mniej - aż o 55%. W pierwszym półroczu 2015 roku wysokie wydatki zanotował również Bon Prix, podczas gdy w roku 2016 wydatki tego sklepu internetowego spadły o 72%.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    6,21

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.