Zalando w 2016 roku zwiększyło przychody o 23 proc.

Autor: dlahandlu.pl 1 marca 2017 11:10

Zalando w 2016 roku zwiększyło przychody o 23 proc. fot. shutterstock

W 2016 roku Zalando zanotowało 3,639 mld euro przychodu (wzrost o 23 proc.), a zysk EBIT wyniósł 216,3 mln euro (marża na poziomie 5.9 proc.). Zalando na 2017 rok planuje wzrost przychodu o 20-25 proc., a skorygowana marża EBIT ma wynieść 5-6 proc. Firma planuje stworzyć ponad 2000 miejsc pracy w Europie.

Zalando zamierza utrzymać silną pozycję na rynku sprzedaży odzieży online w 2017 roku, zwiększając przychody o 20–25 proc. Będzie to stanowiło kontynuację dobrych wyników z 2016 roku, kiedy najpopularniejsza w Europie platforma modowa online każdy kolejny kwartał zamykała z większym zyskiem. 

W roku 2016 prawie 20 mln klientów (+11%) zrobiło zakupy na platformie Zalando, korzystając coraz częściej z urządzeń mobilnych. Liczba pracowników zespołu technologicznego Zalando wzrosła z 1000 w roku 2015 do ponad 1600. Ogólnoeuropejska sieć logistyczna zostanie poszerzona do 20 000–30 000 m² powierzchni magazynowych we Francji i Szwecji, a także o centrum logistyczne o powierzchni 130 000 m² w Polsce.

Wydatki inwestycyjne w 2016 roku wyniosły 181,7 mln EUR, wyłączając fuzje i przejęcia. Kwota ta obejmowała głównie inwestycje w infrastrukturę, zwiększenie poziomu automatyzacji i tworzenie własnego oprogramowania. Zalando przewiduje na rok 2017 wydatki inwestycyjne w wysokości 200 mln EUR dotyczące głównie tych samych dziedzin.

W tym tygodniu Zalando podpisało umowę przejęcia działalności detalicznej firmy KICKZ AG („KICKZ”) z siedzibą w Monachium. Jest to wiodąca sieć sklepów koszykarskich o wielu kanałach sprzedaży. Dołączenie KICKZ umożliwi Zalando wzmocnienie działu sportu i aktywności fizycznej — zwłaszcza w obszarze koszykówki. Transakcja ta podlega kontroli fuzji ze strony niemieckiego i austriackiego urzędu ds. ochrony konkurencji. Jej finalizacja jest przewidziana na pierwszą połowę 2017 roku. Strony zgodziły się nie ujawniać informacji finansowych.

Giuseppe Tamola, Country Managera Zalando na Polskę, Włochy oraz Hiszpanię powiedział:

Ostatni rok naszej działalności wyraźnie pokazuje, że Zalando wciąż intensywnie rozwija się zarówno pod względem liczby pozyskanych klientów, jak i przychodów. Dużą dynamiką charakteryzuje się także polski rynek e-commerce, dlatego w zeszłym roku rozpoczęliśmy budowę centrum logistycznego pod Szczecinem, które zacznie swoją działalność pod koniec 2017 roku. Wierzymy, że strategiczne położenie Polski oraz jej ogromny potencjał przybliży nas do zrealizowania kolejnych celów Zalando.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8968

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.