Założenie e-sklepu z odzieżą dziecięcą może być dobrym pomysłem

Autor: dlahandlu.pl 26 kwietnia 2017 10:52

W Polsce działa obecnie ponad 20 tysięcy e-sklepów. Z danych pozyskanych z porównywarki cen Okazje.info wynika, że największa konkurencja panuje w kategorii Dom i Ogród. Sklepy oferujące meble, dodatki czy narzędzia ogrodowe stanowią blisko 29% wszystkich obecnych na platformie. Na drugim miejscu pod względem liczby sklepów uplasowała się z kolei kategoria Moda i Uroda (19%), a na trzecim Elektronika i AGD (prawie 18%).

Najsilniejsze w zestawieniu kategorie opanowali bardzo duzi gracze, tacy jak Castorama, Leroy Merlin, Media Markt czy Saturn. Silna konkurencja tworzy dużą barierę wejścia, prowadząc agresywną politykę cenową. Jest to szczególnie widoczne w przypadku Elektroniki i AGD. 
Nowym sklepom przebić się ze swoją ofertą nie jest łatwo w branży sportowej i zdrowotnej, do której przypisanych jest ponad 15% sklepów. Kategorie te reprezentują tak duże brandy jak Sizeer, Intersport czy Vision Express.
Zdecydowanie najmniejsza konkurencja jest z kolei w kategorii zoologicznej. Działa w niej niespełna 2% zarejestrowanych na porównywarce Okazje.info sklepów. Niewielu e-przedsiębiorców decyduje się także na uruchomienie swojego biznesu w branży kulturalno-rozrywkowej (2,5%), w której sprzedawane są książki, filmy czy gry planszowe oraz motoryzacyjnej (2,8%).
Największym zainteresowaniem cieszą się te dedykowane do domu i ogrodu (43%).  Dużą część wejść (20%) wygenerowały także produkty z kategorii Moda. -Duże szanse na sukces mamy otwierając sklep z produktami dla dzieci - stanowią one jedynie 4,9% wszystkich sklepów, a generują dużą liczbę wejść – powiedział Tomasz Rzepecki, Account Manager Grupa Okazje.info.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9201
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane