Zbyt mały wybór firm kurierskich może prowadzić do porzucenia koszyka zakupowego

Autor: dlahandlu.pl 10 stycznia 2017 09:32

Według serwisu Furgonetka.pl małe i średnie e-sklepy popełniają trzy błędy w walce o klienta. Są to: za mały wybór przewoźników, ukrycie nazwy firmy kurierskiej, która realizuje dostawę oraz brak rzetelnej informacji o wszystkich kosztach, dostawy i dodatkowych, które teraz często doliczane są na samym końcu procesu.

Około 45% zbadanych sklepów oferuje tylko jedną formę dostawy poprzez firmę kurierską, nie dając kupującemu możliwości wyboru. Tymczasem 74% sprzedawców odnotowało wzrost sprzedaży w momencie zaoferowania większego wyboru firm kurierskich. Co więcej, 66% kupujących twierdzi, że brak możliwości zmiany firmy dostawczej na inną spowoduje rezygnację z zakupu na rzecz innego e-sklepu z szerszą ofertą przewoźników.

Top 5 najczęściej spotykanych firm kurierskich w opcjach dostawy to kolejno Pocztex z usługą Kurier48, DPD, DHL, UPS i GLS. 61% sklepów oferuje Paczkomaty - zawsze jako drugą formę doręczenia.

Jedynie 28% małych i średnich sklepów online w Polsce oferuje opcję darmowego doręczenia. Przy czym jest to obwarowane koniecznością osiągnięcia odpowiedniej kwoty koszyka, która wynosi średnio około 350 zł.

Średni koszt wysyłki kurierem w przebadanych e-sklepach to około 12,96 zł za paczkę przedpłaconą i około 17,94 zł dla paczek za pobraniem (COD). Różnica pomiędzy tymi dwoma rodzajami przesyłek to aż około 5 zł na niekorzyść paczek pobraniowych.

Około 25% sklepów nie podaje nazwy firmy dostarczającej zakupione towary. Klient widzi tylko ogólne określenie “Kurier” w dostępnych opcjach wysyłki, co więcej, średnio jest to najdroższa forma doręczenia w porównaniu do konkretnie wskazanych przewoźników. Koszt to prawie 19 zł za paczkę przedpłaconą i około 22 zł za paczkę za pobraniem, czyli w porównaniu do średniej ogólnej ceny, to około 6 zł więcej za zamówienie opłacone z góry i około 4 zł różnicy w COD.

Zdarzają się też sytuacje, w których kupujący poznaje tę kwotę dopiero w momencie przechodzenia do płatności.

Wszystkie te czynniki: mały wybór przewoźników, brak nazwy firmy kurierskiej oraz zwiększanie ogólnego kosztu zamówienia w ostatnim momencie zakupów mogą prowadzić do tego, że klient ostatecznie może porzucić koszyk.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10811

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane