Zdaniem konsumentów marki muszą brać odpowiedzialność za stan środowiska naturalnego

Autor: pr 23 kwietnia 2015 11:35

Niemal dwie trzecie respondentów ma poczucie winy, gdy ich postępowanie jest nieekologiczne. Jednocześnie Ci sami respondenci twierdzą, że kupują wyłącznie produkty i usługi marek, które podzielają ich przekonania, wartości lub ideały -

Gfk przeprowadził 28 000 wywiadów w 23 krajach świata. Ponad trzy czwarte respondentów (76 proc.) zgadza się, że firmy muszą w swojej działalności uwzględniać czynnik odpowiedzialności za środowisko naturalne.

Zaledwie 6 proc. respondentów uważa, że firmy nie muszą brać współodpowiedzialności za środowisko. Równocześnie jedynie 14 proc. nie ma poczucia winy z powodu swoich zachowań niezgodnych z ekologicznymi postulatami, a 11 proc. zadeklarowało, że kupuje nie tylko produkty i usługi marek deklarujących przestrzeganie wartości ważnych dla respondentów.

W czasach intensywnej rywalizacji o portfele konsumentów, każde działanie wychodzące naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, pozwala markom wyróżnić się na tle konkurencji i budować ich lojalność. Konsumenci chcą mieć poczucie trafności swoich wyborów.

Analiza wyników uwzględniająca płeć respondentów wskazuje, iż nie jest to wymiar, który różnicuje istotnie wyrażane poglądy. Nieco ponad trzy czwarte kobiet (78 proc.) i trzy czwarte mężczyzn (75 proc.) zgadza się ze stwierdzeniem, że firmy (marki) muszą uwzględniać w swoich wartościach odpowiedzialność za środowisko, a spośród nich trzech na dziesięciu respondentów (28 proc.), jest zdecydowanymi zwolennikami takiego podejścia (tu także płeć w niewielkim stopniu wpływa na poglądy – proporcja wśród nich wynosi 29 proc. kobiet do 26 proc. mężczyzn).

Podobnie jak płeć, tak i wiek nie jest cechą, która istotnie wpływa na poglądy w tych kwestiach. We wszystkich grupach wiekowych występuje wysoki odsetek respondentów, którzy utożsamiają się z powyższymi poglądami – 80 proc. w grupie 30-39 lat, 78 proc. w grupie 40-49 lat i 77 proc. w grupie 60+. Jedynie wśród najmłodszych (15-19 lat) odsetek zgadzających się z powyższym stwierdzeniem spada do 69%.

Wyniki analizy danych pod kątem kraju wskazują, iż najwyższy odsetek zwolenników opinii o koniecznej odpowiedzialności środowiskowej firm występuje w Indiach i Indonezji (odpowiednio 94 i 93 proc.). Nawet w krajach, w których o podobne deklaracje nieco trudniej (Japonia 58 proc.; Szwecja 62 proc.), to nawet tam widać, że zgadza się z nim nadal ponad połowa respondentów. Kraje, w których występuje najwyższy odsetek respondentów zdecydowanie zgadzających się ze stwierdzeniem, że marki powinny być odpowiedzialne za środowisko to Brazylia (47 proc), Turcja (46 proc.) i Rosja (40 proc.).



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    6,21

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.