PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Zestawy do samodzielnego gotowania podbiją USA. Czas na meal-kit w Polsce

Autor: dlahandlu.pl 4 lipca 2017 10:27

Zestawy składników do samodzielnego gotowania (ang. meal-kit subscription services) podbiły już rynki Europy Zachodniej i Stanów Zjednoczonych. Według szacunków firmy analitycznej Cardlytics, w samym 2015 roku wartość tego segmentu rynku wzrosła o 311 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Eksperci szacują, że trend ten będzie się utrzymywał i sprzedaż tego typu produktów osiągnie poziom 4 mld dolarów w perspektywie krótkoterminowej, a do roku 2026 - 36 mld dolarów rocznie. Czy takie usługi mają szansę podbić również polski rynek?

Zestawy składników do samodzielnego gotowania zyskują coraz większą popularność na całym świecie. W Stanach Zjednoczonych działa obecnie już ponad 150 firm oferujących tego typu usługę, a wartość zestawów sprzedanych w 2016 roku przez firmy działające w segmencie meal-kit subscription services szacuje się na kwotę od 1 mld do 1,5 mld dolarów. W czym tkwi ich fenomen? – Firmy działające w tym segmencie rynku dostarczają zestawy ze świeżymi, dokładnie odmierzonymi składnikami wraz z przepisem na konkretne danie. Dzięki temu użytkownicy usługi oszczędzają czas na planowanie domowego menu oraz zakupy. Kolejnym czynnikiem jest wygoda jaką daje dostępność produktów online oraz dostawa do wybranego miejsca, czyli np. domu czy pracy – tłumaczy Borys Baran, współzałożyciel firmy JustChopped, która jest pionierem tego typu usług na polskim rynku.

W USA niekwestionowanym liderem rynku jest firma Blue Apron. Ich dochód w 2014 roku wyniósł 77,8 mln dolarów, a w ciągu dwóch lat wzrósł dziesięciokrotnie, osiągając w 2016 roku kwotę 795 mln dolarów. Firma każdego miesiąca dostarcza swoim klientom ponad 8 mln zestawów. Największym konkurentem amerykańskiej firmy Blue Apron jest założone w Berlinie HelloFresh, które w grudniu uzyskało dofinansowanie w wysokości 88 mln dolarów w celu przygotowania spółki do wejścia na giełdę. Firma w poprzednim roku wysyłała ponad 7,2 mln posiłków miesięcznie do 9 krajów na 3 kontynentach. W 2016 roku z HelloFresh zostało przygotowanych ponad 100 mln posiłków na całym świecie. Godnymi uwagi konkurentami Blue Apron jest również Plated i Home Chef, czyli serwisy, które dostarczają klientom prawie 3 mln posiłków miesięcznie. 

Na polskim rynku takie usługi to nowość, a firmy dostarczające zestawy z gotowymi produktami można policzyć na palcach jednej ręki. Jednak polski rynek e-zakupów produktów i usług z branży spożywczej prężnie się rozwija, co dobrze wróży segmentowi meal-kit subscription services. – Rynek e-grocery w Polsce wygląda bardzo obiecująco. Wartość zakupów spożywczych w sieci na koniec 2016 roku wyniosła 0,5 mld złotych. Zgodnie z przewidywaniami wartość ta ma się do 2018 roku podwoić, żeby w 2020 roku osiągnąć 2,5 mld złotych. Spora część tego rynku może przypaść właśnie usługom z sektora meal-kit subscription services, które coraz odważniej wkraczają na rodzimy rynek – informuje Borys Baran z JustChopped.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    1,54

  • Min

    1,16

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7678

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 578490

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.