ZM Kania: Sprzedaż i zysk rosną dzięki sprzedaży w dyskontach

Autor: dlahandlu.pl 23 marca 2017 10:46

ZM Kania: Sprzedaż i zysk rosną dzięki sprzedaży w dyskontach Sklep sieci Biedronka, fot. Żelazna Studio

Ubiegły rok był dla naszej spółki bardzo dobry. Kolejny raz osiągnęliśmy rekordowe wyniki finansowe, przeprowadziliśmy następną emisję obligacji oraz rozszerzyliśmy nasze poftfolio produktowe. Według Instytutu Badawczego GFK Polonia, marka Henryk Kania osiągnęła w 2016 roku wiodący udział rynkowy w segmencie kiełbas tradycyjnych, kabanosów oraz kiełbas suchych i podsuszanych. W 2016 roku wypracowaliśmy o 25 proc. wyższą sprzedaż naszych produktów w porównaniu do okresu poprzedniego, dzięki czemu przychody ze sprzedaży osiągnęły 1. 287,5 mln zł - czytamy w liście prezesa ZM Kania, Grzegorza Milczanowskiego, do akcjonariuszy.

Wykorzystując znajomość mechanizmów na rynku surowca mięsnego oraz model biznesowy przygotowany na zmienność tych warunków, udało się wypracować wynik na działalności operacyjnej o 25 proc. wyższy od ubiegłorocznego oraz wypracowaliśmy o 77 proc. wyższy wynik netto, który przekroczył wartość 46 mln zł - pisze Milczanowski.

Nasze wędliny w 2076 roku trafiły do prawie 7,6 milionów gospodarstw domowych, a 20 proc. polskich gospodarstw domowych zdecydowało się na zakup kabanosów Maestro. W ciągu ostatniego roku marka zwiększyła swoje udziały wolumenowe w niemal wszystkich segmentach wędlin konfekcjonowanych. Warto wymienić zwłaszcza segment kabanosów paczkowanych - nasz udział w tej kategorii w kanale dyskontów wyniósł w 2016 roku ponad 21 proc.
Możemy obecnie zaobserwować mocne podstawy do dalszego rozwoju spółki. Udział w rynku wędlin paczkowanych, będących jednym z kluczowych elementów portfolio produktowego Zakładów Mięsnych Henryk Kania, rośnie w bardzo dynamicznym tempie. Jest to trend notowany nie tylko w Polsce, ale w całej Europie Zachodniej, gdzie wyroby konfekcjonowane stale zyskują uznanie konsumentów. Jesteśmy przekonani, że kontynuacja i poszerzenie współpracy z największymi sieciami handlowymi pozwolą spółce dotrzeć do coraz szerszego grona odbiorców. Jak bowiem wskazują badania, Polacy coraz częściej korzystają z nowoczesnych kanałów dystrybucji - w szczególności z dyskontów, które w 2016 r. odnotowały kluczowe wzrosty udziałów wolumenowych oraz wartościowych w całej kategorii wędlin - czytamy w liście Grzegorza Milczanowskiego.

59 proc. produktów ZM Kania sprzedał do jednego klienta. Choć spółka nie wymienia w raporcie nazwy firmy, wiadomo że chodzi o sieć handlową Biedronka.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Inny 2017-03-23 20:33:36

    59% s przedaży do Biedronki. Właściwie biznes oparty na jednym kliencie... już wpadli w sidła a w grudniu negocjacje nowych kontraktów. Dostaną od Biedry ultimatum jak nic. Jak już nie jeden który oparł biznes na Biedronce.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane