Zmiany w preferencjach konsumenckich, sklepy w centrach handlowych tracą klientów

www.portalspozywczy.pl 2 czerwca 2015 12:27

Z badania konsumenckiego zawartego w najnowszym raporcie PMR pt."Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2015", wynika, że sklepy w centrach handlowych tracą na popularności jako miejsca zakupu odzieży i obuwia. Zyskują sklepy outletowe oraz internet.

Biorąc pod uwagę popularność poszczególnych kanałów dystrybucji zauważamy znaczące zmiany w preferencjach konsumenckich. Na przestrzeni ostatnich lat widać spadek popularności galerii handlowych jako miejsca zakupu odzieży – z 64 proc. w 2013 r., 60 proc. w 2014 r. do 54 proc. w 2015 r.

Zmiany te jeszcze bardziej widoczne są w odpowiedziach na pytanie o główne miejsce zakupu ubrań. W tym przypadku galerie handlowe straciły w ciągu roku aż 9 p.p., a 8 p.p. zyskały sklepy markowe poza galeriami. Z 3 proc. do 8 proc. wzrósł również odsetek osób deklarujących, że kupują przede wszystkim przez internet. Z osobnego pytania wynika natomiast, że odsetek konsumentów, którzy w ciągu ostatniego roku odwiedzili centrum outletowe wzrósł z 17 proc. w 2013 do 27 proc. w roku 2014.

- Przesunięcia klientów między różnymi formatami związane są z dywersyfikacją kanałów sprzedaży odzieży w Polsce oraz świadczą o rosnącym znaczeniu zakupów w sklepach outletowych oraz zakupów online. W tej chwili większość dużych graczy umożliwia klientom zakupy w każdym z trzech kanałów: w tradycyjnym sklepie, w outlecie lub przez Internet. To jednak rodzi problemy dla właścicieli centrów handlowych, którzy muszą zmierzyć się z malejącym wskaźnikiem odwiedzalności oraz dodatkowo rosnącym nasyceniem powierzchnią handlową - komentuje Patrycja Nalepa, Starszy analityk handlu detalicznego w PMR.

- Coraz większa popularność outletów oraz internetu świadczy o rosnącej liczbie Polaków, których można określić jako smart shoppers, czyli takich, którzy chcą kupować mądrze – dobrą jakościowo odzież, ale w korzystnej cenie, którzy poszukują jak najlepszej oferty i polują na okazje - dodaje Patrycja Nalepa.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,69

  • Śr

    1,60

  • Min

    0,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8789

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.