Zmiany zachowań konsumentów w kupowaniu mięsa

www.portalspozywczy.pl 16 czerwca 2016 10:02

Bardzo wyraźnie widać zmiany zachowań zakupowych w odniesieniu do kategorii mięso i przetwory mięsne. Jeszcze kilka lat temu konsumenci zwykli kupować mięso i przetwory mięsne w sklepach branżowych, tzw. sklepach mięsnych oraz na bazarach. Unikali natomiast sklepów wielkopowierzchniowych a i dyskonty prawie nie były przez nich zauważane – mówi serwisowi portalspozywczy.pl prof. dr hab. Krystyna Gutkowska, Dziekanem Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego.

Można również zauważyć zmianę w zakresie rodzaju kupowanego mięsa z punktu widzenia pakowania. Polscy konsumenci jeszcze do niedawna bardzo wyraźnie dywersyfikowali ocenę mięsa kupowanego luzem i pakowanego. Konsumenci uczestniczący w badaniach realizowanych w Katedrze Organizacji i Ekonomiki Konsumpcji SGGW wyrażali opinie, że mięso pakowane jest produktem, „mniej naturalnym”, „poddanym konserwacji żeby zachować trwałość”. Konsumenci mieli też podobne zdanie o wędlinach – mówi prof. Krystyna Gutkowska.

Dodaje, że z czasem zmienili swoją postawę, ponieważ jako znacznie ważniejsze uznali kryteria higieny aniżeli przypuszczenia, które nie mają realnego uzasadnienia przy nowoczesnych systemach pakowania.

Przeczytaj także:

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,36

  • Śr

    3,82

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8968

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.