Zmiany zachowań konsumentów w kupowaniu mięsa

www.portalspozywczy.pl 16 czerwca 2016 10:02

Bardzo wyraźnie widać zmiany zachowań zakupowych w odniesieniu do kategorii mięso i przetwory mięsne. Jeszcze kilka lat temu konsumenci zwykli kupować mięso i przetwory mięsne w sklepach branżowych, tzw. sklepach mięsnych oraz na bazarach. Unikali natomiast sklepów wielkopowierzchniowych a i dyskonty prawie nie były przez nich zauważane – mówi serwisowi portalspozywczy.pl prof. dr hab. Krystyna Gutkowska, Dziekanem Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego.

Można również zauważyć zmianę w zakresie rodzaju kupowanego mięsa z punktu widzenia pakowania. Polscy konsumenci jeszcze do niedawna bardzo wyraźnie dywersyfikowali ocenę mięsa kupowanego luzem i pakowanego. Konsumenci uczestniczący w badaniach realizowanych w Katedrze Organizacji i Ekonomiki Konsumpcji SGGW wyrażali opinie, że mięso pakowane jest produktem, „mniej naturalnym”, „poddanym konserwacji żeby zachować trwałość”. Konsumenci mieli też podobne zdanie o wędlinach – mówi prof. Krystyna Gutkowska.

Dodaje, że z czasem zmienili swoją postawę, ponieważ jako znacznie ważniejsze uznali kryteria higieny aniżeli przypuszczenia, które nie mają realnego uzasadnienia przy nowoczesnych systemach pakowania.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,69

  • Śr

    2,89

  • Min

    2,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10811

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane