Znaczenie kanału mobilnego w całości wydatków e-commerce będzie rosło

Autor: pr/dlahandlu.pl 28 maja 2015 10:30

Według prognoz firmy Sociomantic Labs wartość rynku m-commerce w Polsce w tym roku wyniesie 2,3 mld zł. Analitycy firmy podkreślają jednak, że znaczenie kanału mobilnego w całości wydatków e-commerce jest dużo większe, biorąc pod uwagę przełączanie się użytkowników pomiędzy kanałami. Co ważne, 46 proc. użytkowników takich aplikacji uważa, że korzystanie z nich jest szybsze niż np. ze strony mobilnej. 51 proc. osób korzystających z aplikacji docenia ich wygodę i fakt, że nie muszą stale pamiętać loginu i hasła, według Digital Strategy Consulting.

Czym różni się aplikacja od strony mobilnej? Aplikacja znajduje się „wewnątrz” telefonu, podczas gdy odwiedzane przez użytkownika smartfona strony internetowe, są swego rodzaju „źródłami zewnętrznymi”. Mobilne aplikacje miewają często dostęp do różnych danych na temat użytkownika – tego co robi, gdzie i kiedy. Konsument, pobierając aplikację, zgadza się udostępnić wybrane informacje o sobie. W niedalekiej przyszłości mogą pojawić się narzędzia zbierające i synchronizujące dane z różnych aplikacji. Marketer posiadający dostęp do zebranych z jednego źródła kompleksowych informacji, będzie mógł z jeszcze większą skutecznością dopasować czas i rodzaj przekazu reklamowego pod konkretnego klienta.

Chcąc ograniczyć wysyłanie klientom reklamy masowej, traktowanej jak spam, która często bardziej irytuje niż zachęca do zakupu, konieczna jest analiza danych o użytkownikach, otrzymanych m.in. z aplikacji mobilnych. Dzięki temu firmy mogą skutecznie dopasowywać przekaz reklamowy do konkretnego mobilnego klienta. Muszą zadbać również o identyfikację użytkowników pod kątem stosowanego przez nich urządzenia a także ostatnich działań zakupowych. – Coraz więcej firm prowadzi równolegle kampanie w kanale mobilnym i internecie. W takim przypadku niezwykle ważna jest identyfikacja użytkownika bez względu na urządzenie, z którego aktualnie korzysta – wyjaśnia Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs. – Pozwoli to na skuteczniejszą alokację budżetu reklamowego i nie bombardowanie internautów tym samym przekazem reklamowym na każdym z urządzeń. Umożliwia to również identyfikację internautów, którzy kupili produkt przez display i nie reklamowanie im go dalej w kanale mobilnym – dodaje Wyszyński.

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • ekonsulting 2015-06-25 02:16:53

    aplikacje mobilne i desktopowe:

    artmetic.pl

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,99

  • Śr

    1,29

  • Min

    0,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9753

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane