Związkowcy diagnozują sytuację w Tesco: Zła organizacja pracy, brak strategii w Polsce

Autor: Tygodnik Solidarność 5 stycznia 2018 10:17

Związkowcy diagnozują sytuację w Tesco: Zła organizacja pracy, brak strategii w Polsce fot. Shutterstock.com

11 stycznia odbędzie się pierwsze spotkanie pomiędzy zarządem Tesco Polska a działającymi w firmie związkami zawodowymi, dotyczące planowanych zwolnień grupowych. Jak deklaruje Elżbieta Jakubowska, przewodnicząca zakładowej Solidarności, poza weryfikacją samej liczby i zasadności zwolnień, związek chce rozmawiać o funkcjonowaniu firmy.

Jak informowaliśmy, 2 stycznia br. sieć poinformowała działające w Tesco związki zawodowe o zamiarze dokonania zwolnień grupowych w biurze głównym Tesco Polska w Krakowie. Planowane jest zwolnienie 70 pracowników. Zwolnienia mają być przeprowadzone w dniach 24 styczeń – 7 luty.

- Pracodawca zaprosił nas na konsultacje, podczas których będziemy się domagać co najmniej takich samych zasad zwalniania jak to miało miejsce wcześniej wobec pracowników zatrudnionych w sklepach, ale liczymy też na rozmowę w ogóle o funkcjonowaniu firmy, która – wbrew temu co twierdzi pracodawca – traci klientów na rzecz konkurencji, mówi Elżbieta Jakubowska, szefowa zakładowej Solidarności w rozmowie z "Tygodnikiem Solidraność".

Chodzi tu głównie o dodatkową odprawę i świadczenie rzeczowe, które oprócz odpraw wynikających z kodeksu pracy otrzymałby każdy zwalniany pracownik.

Czytaj także: Rok 2017 w Tesco: Zmiany kadrowe, zamknięcie 11 sklepów, zwolnienia grupowe

- Z naszych obserwacji widać wyraźnie, że Tesco systematycznie traci klientów na rzecz konkurencji. Obsady w sklepach są zbyt niskie, co przekłada się m.in. na gorszą obsługę klientów, a ci często wybierają inne sieci. Od lat próbujemy uświadomić to pracodawcy, ale ten nie przyjmuje naszych argumentów - twierdzi przewodnicząca.

Związkowcy mają też pretensje do organizacji pracy oraz ogólnie strategii Tesco na polskim rynku. - Zarząd zasłania się komputerowymi słupkami, uznając poziom zatrudnienia za optymalny, ale my widzimy co się dzieje z naszymi klientami. A przecież bez klientów firma nie może istnieć – podsumowuje Elżbieta Jakubowska.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Pracownik tesco Mosina 2018-01-25 16:37:12

    Niektóre placówki tesco funkcjonuja jako prywatne sklepy prawa i wszelkie procedury ustanawia kierownik i biuro stanowiska obsadzane przez czlonkow rodziny i znajomych(tzw.donosicieli)zachowuja sie skandalicznie (brak kultury i wiedzy )nie dziwie sie że sytuacja w tesco jest niestabilna ,wszelkie normy ktore ustanawia tesco istnieja w teorii w praktyce nie sa realizowane uwazam jest potrzeba duzego wgladu obsady kierownikow i biura powinni to byc ludzie wyksztalceni o wysokiej kulturze obiektywni i przestrzegac procedur i przepisow tesco pozdrawiam

  • Gabriela 2018-01-18 21:15:14

    Tesco płaci małą pensje. W Warszawie coś około 2600 zł brutto. Kto za takie niskie wynagrodzenie będzie pracował? Chyba tylko ci, którzy mają niską samoocenę i siebie samych nie szanują.

    Mój znajomy pracuje w hipermarkecie Tesco w Warszawie i z tego co opowiada brak szacunku i pomiatanie pracownikiem jest w tym HM na porządku dziennym. Oznacza to, że brak pracowników nie przekłada się na dbanie o tych pracowników, którzy w Tesco JESZCZE pracują. Kiedyś pewnie i ci odejdą.

  • Tsw 2018-01-10 16:43:07

    Zwiazkowcy maja racje.To oni sami pracuja w sklepach i widza co sie dzieje.Klienci sami tez zgłaszają wszelkie uwagi.Ale zarzad to pie..li.Jezeli prędko nie wdraza jakiejs dobrej koncepcji rozwoju,zmian w strukturach HM i SM tak zeby zatrzymac klienta i przyciagnac nowego to kolejne super i hiper nierentowne beda zamykac tlumaczac sie nieoplacalnoscia prowadzenia dzialalnosci.Panowie i panie z zaezadu pora sie obudzic jezeli Tesco zalezy na biznesie w Polsce a nie to pakowac interes i wracac na wyspy.Stagnacja jest i bedzie poki nic nie zmienia a te śmieszne podwyzki i premie zadnego nowego pracownika nie przyciagna bo konkurencja placi duzo lepiej i pensje swoim pracownikom podnosi. Pora dzialac

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.