PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Zwiększy się bezpieczeństwo transakcji w internecie

Autor: www.dlahandlu.pl 1 października 2013 10:35

Jak pokazują badania, z 19,5 mln polskich internautów, aż 5,5 mln nie robi zakupów przez sieć. Najczęstszym powodem jest obawa o bezpieczeństwo dokonywanych zakupów.

Do 13 grudnia 2013 roku Polska musi wprowadzić przepisy dyrektywy europejskiej z 2011 roku. Zgodnie z nowymi regulacjami, które powinny zacząć obowiązywać najpóźniej od czerwca 2014r., na odstąpienie od umowy bez podania przyczyny kupujący będzie miał 14 zamiast obecnych 10 dni. Termin ten będzie biegł od momentu dostawy towaru do klienta, a gdy sklep nie poinformuje klienta o prawie odstąpienia od umowy, okres na zwrot wydłuży się do roku. Zwrot będzie dokonany bez żadnych dodatkowych kosztów dla kupującego, czyli nie zapłaci on za odesłanie towaru, a sklep wraz z kwotą za towar zwróci opłaty za dostawę. Zniknąć też muszą wszystkie inne dodatkowe opłaty np. wyższy niż standardowy koszt minuty polaczenia z infolinią sklepu.

- W roku 2012 Polacy kupili przez internet towary i usługi o wartości około 22 mld zł. Jest to jednak tylko niecałe 4 proc. całego handlu w Polsce. W innych krajach UE udział transakcji online często przekracza 10 proc. Dlatego w najbliższych latach polski rynek e-commerce powinien być jednym z najszybciej rosnących w Europie - mówi Paweł Majtkowski, analityk Poczty Polskiej.

Kupując online możemy być tak samo chronieni jak podczas standardowych zakupów, trzeba tylko pamiętać o kilku podstawowych zasadach bezpieczeństwa. - Najważniejszy jest właściwy wybór sklepu internetowego.W pierwszej kolejności powinniśmy dokładnie obejrzeć stronę www sklepu z którego chcemy skorzystać. Czy jest w pełni profesjonalna i dokładnie opisuje cały proces zakupu, czy znajdziemy regulamin oraz dokładne dane podmiotu prowadzącego sklep. Szukajmy także wyczerpujących informacji o sposobie dostawy towaru. Brak któregokolwiek z tych elementów powinien nas zaniepokoić. Sprawdźmy opinie o sklepie, najwięcej dowiemy się przeszukując serwisy oceniające sklepy, fora dyskusyjne lub porównywarki cenowe. Zwracajmy większą uwagę na opinie negatywne niż pozytywne, zobaczmy, co internauci krytykują w funkcjonowaniu sklepu, pamiętając jednak o tym, że pośród rzeczywistych opinii mogą pojawić się inspirowane przez sam sklep lub konkurencję - radzi Paweł Majtkowski.


Podobał się artykuł? Podziel się!
  • JacekNF 2013-10-07 09:10:33

    Ania85

    To nie tak, będziesz musiała ponieść koszty przesyłki tylko wtedy jeśli nie zamieścisz odpowiedniej informacji w regulaminie. Musisz zamieścić informację, że w przypadku zwrotu towaru przez klienta, to on jest obciążony kosztami przesyłki.

    Teraz po prostu będzie trzeba wiele więcej informacji wprowadzić w regulaminy i umowy tak aby nie ponosić niepotrzebnych strat finansowych.

  • Ania85 2013-10-02 08:39:39

    Dlaczego ja jako sprzedawca miałabym zwrócić opłatę na odesłanie towaru przez klienta? Rozumiem reklamację z powodu wady towaru (wtedy wysyłka jest na mój koszt). Ale jeśli klient zwraca towar bo np. jednak się nie podoba czy z innego powodu to z jakiej racji ja mam ponosić tego konsekwencje? Jak tak dalej pójdzie to w ogóle nie będzie się opłacała sprzedaż przez internet.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7472

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.