Zwiększył się ruch w sklepach Whole Foods, sieci należącej do Amazona

Autor: dlahandlu.pl, za esmmagazine.com 12 września 2017 10:47

Zamieszanie związane z obniżaniem cen w sieci handlowej Whole Foods, przejętej przez Amazon, sprawiło, że sklepy sieci odwiedza o 25 proc. więcej klientów.

Firma Foursquare gromadziła dane pochodzące z urządzeń mobilnych klientów Whole Foods, w ciągu dwóch pierwszych dni po sfinalizowaniu akwizycji przez Amazon i porównała je do danych z wcześniejszego tygodnia.

W ubiegłym miesiącu Amazon sfinalizował zakup Whole Foods za 13,7 mld USD. Transakcja odbiła się szerokim echem na rynku amerykańskim, a jej efektem było przetasowanie na rynku handlu FMCG, pod względem udziałów rynkowych głównych graczy. W dniu sfinalizowania przejęcia Amazon ogłosił wielką akcję obniżania cen w sklepach Whole Foods, na wybrany asortyment. Obniżki miały sięgać nawet 43 proc.

Informacje o zwiększeniu odwiedzalności sieci przez klientów dobrze wróży na przyszłość i dowodzi, że Amazon jest w stanie poradzić sobie na bardzo trudnym rynku handlu FMCG w USA. Według danych Foursquare, wzrost odwiedzalności niektórych sklepów był ogromny, np. w Chicago wyniósł nawet 35 proc. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10636

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane