Zysk grupy Tesco wzrósł 8-krotnie. Sprzedaż w Polsce na poziomie 10,5 mld zł

Autor: dlahandlu.pl 11 kwietnia 2018 09:38

Zysk grupy Tesco wzrósł 8-krotnie. Sprzedaż w Polsce na poziomie 10,5 mld zł

Zysk przed opodatkowaniem grupy Tesco w roku obrotowym 2017/18 wyniósł niemal 1,3 mld funtów, wobec 145 mln funtów osiągniętych rok wcześniej. Oznacza to, że zysk zwiększył się niemal ośmiokrotnie. Sprzedaż grupy wzrosła natomiast o 2,3 proc., do 51 mld funtów – poinformowało Tesco w raporcie.

Wzrost sprzedaży liczony jest według aktualnych kursów walut. Biorąc pod uwagę stały kurs wymiany walutowej, sprzedaż wzrosła o 0,6 proc.

Dochody grupy wyniosły 57,5 mld funtów, wobec 55,9 mld funtów rok wcześniej.

Tesco podało, że sprzedaż LfL w Wielkiej Brytanii wzrosła o 2,2 proc. Zysk operacyjny Grupy przed wydarzeniami nadzwyczajnymi wzrósł o 28,4 proc. do 1,64 mld funtów. Zadłużenie netto zostało zmniejszone o 1,1 mld funtów, do 2,6 mld funtów.

Detalista poinformował również, że wypłaci dywidendę w wysokości 3 pensy na akcję.

W Europie Centralnej sprzedaż po aktualnym kursie wymiany walut wzrosła o 6,1 proc., ale przy stałym kursie wymiany walut spadła o 1,6 proc. Sprzedaż LfL wzrosła o 0,3 proc. pomimo konkurencyjnego otoczenia rynkowego.

- Skupienie się na poprawie jakości i poszerzeniu oferty w sklepach przyniosło pozytywne rezultaty w postaci wzrostu sprzedaży świeżej żywności o 1,2 proc. Jednocześnie spadła sprzedaż ubrań i produktów niespożywczych. Firma kontynuowała proces zamykania nierentownych sklepów w regionie, co doprowadziło do zamknięcia 28 lokalizacji i spowodowało spadek sprzedaży o 1,6 proc. przy stałym kursie wymiany walut. Zmiany prawne w regionie, w tym ograniczenie handlu w niedziele w Polsce będzie miało przełożenie na działalność firmy - czytamy w raporcie Tesco.

W Polsce przychód z wyłączeniem VAT i paliwa wyniósł 10,580 mld zł, (2,202 mld funtów) względem 11,898 mld zł rok wcześniej (spadek o 1,318 mld zł). Na koniec roku finansowego 2017/2018 Tesco miało w Polsce 415 placówek, o 14 mniej niż rok wcześniej.

Detalista szacuje, że powierzchnia handlowa sklepów w Polsce na koniec roku 2017/18 wyniosła 9,3 mln stóp kw., co oznacza spadek z 9,6 mln stóp kw. rok wcześniej. Tesco szacuje, że do końca obecnego roku obrotowego powierzchnia handlowa w Polsce spadnie do 8,8 mln stóp kw.

- Był to kolejny rok silnego wzrostu, sprzedaż rosła dziewiąty z kolei kwartał. Więcej osób decyduje się na zakupy w Tesco, a nasza marka jest silniejsza, ponieważ klienci dostrzegają poprawę zarówno pod względem jakości, jak i wartości – mówi Dave Lewis, dyrektor generalny grupy Tesco.

  • Stasiak 2018-04-11 21:44:23

    4 lata pracowali nad „bazą” do takiego wyniku, wiec jest co teraz świętować 😂

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8711

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane